شمس‌اللهی گفت: تا‌کنون ۱۳ هزار‌ و ۱۸۲ خانوار شهری و روستایی در شهرستان آبدانان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

عباس شمس‌اللهی مدیر‌ عامل شرکت گاز استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  با بیان اینکه تا‌کنون ۱۳ هزار‌ و ۱۸۲ خانوار شهری و روستایی در شهرستان آبدانان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۳ شهر آبدانان، مورموری، سراب‌باغ و ۳۳ روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

او مطرح کرد: شرکت گاز استان در طول چند سال اخیر توانست با برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت‌های مستمر و مدوام، ضریب نفوذ گازرسانی را در حوزه شهری شهرستان به ۱۰۰ درصد و در حوزه روستایی به ۹۵ درصد برساند.

شمس اللهی بیان کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به یک روستای این شهرستان در حال انجام است که در آینده‌ای نزدیک شاهد روشن شدن مشعل گاز در این روستا‌ها خواهیم شد و ضریب نفوذ گاز روستایی شهرستان به ۹۶ درصد افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: تاکنون ۹ هزارو ۳۶۲ انشعاب علمک و ۴۶۹ کیلومتر خطوط شبکه توزیع، تغذیه و انتقال در شهرستان آبدانان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه ۱۸ ایستگاه CGS و TBS و میترینگ در این شهرستان احداث شده‌است، بیان کرد: گازرسانی به شهرک صنعتی آبدانان انجام شده و همچنین ۳۵ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

او اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ روستای شهرستان گازدار شده و تنها روستای باقیمانده دارای قابلیت گازرسانی نیز تا پایان امسال گازدار شده و آبدانان نیز به مناطق سبز استان خواهد پیوست.

شمس اللهی افزود: تعداد ۵ روستای این شهرستان بر اساس قوانین جاری کشور از لحاظ سرانه هزینه گازرسانی و جمعیت ساکن، فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی می‌باشند که در سال‌های آینده و در صورت تغییر قوانین، کار مطالعه و طراحی و اجرای گازرسانی به آن‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.