کشف و توقیف محموله دام قاچاق، دستگیری سارق سیم برق و فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی تیرماه برای دریافت معرفی نامه از دفاتر پلیس + ۱۰ و تکمیل اطلاعات مندرج در آن، سه خبر کوتاه از فعالیت‌های پلیس کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا دلیری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت : با تلاش ماموران پلیس، ۵۰ راس گوسفند قاچاق در منطقه جلالوند به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

او گفت : ماموران پاسگاه انتظامی جلالوند حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون حامل دام مشکوک شدند و پس از مدتی تعقیب و گریز آن را متوقف کرده و بازرسی‌های لازم را از آن به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: در این بازرسی، ۵۰ راس گوسفند که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسید، کشف شد.

 دلیری با اشاره به دستگیری راننده کامیون و معرفی به دستگاه قضایی جهت صدور حکم، از انتقال خودروی توقیفی به پارکینگ خبر داد.

سارق سیم برق در کرمانشاه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق و کشف هشت فقره سرقت خبر داد.

او افزود: پس از وقوع چند مورد سرقت سیم برق در شهر کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 دلیری با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۶ سعدی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای در محله آقاجان شدند، گفت: متهم دستگیر شده پس از اعتراف به ارتکاب هشت فقره سرقت به مراجع قضایی معرفی شد.

پلیس فتا برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های شورای اسلامی شهر را در فضای مجازی رصد می‌کند

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: پلیس فتا برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های شورای اسلامی شهر را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رصد و مدیریت می‌کند.

محمد محمدی افزود: از نامزد‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر درخواست می‌کنیم که با صحبت‌های نسنجیده باعث بروز اختلاف نشوند، زیرا امنیت عمومی فضای مجازی به طور کامل کنترل و رصد می‌شود.

او افزود: هیچ نامزد انتخاباتی شورای اسلامی شهر حق ندارد بحث قومیت‌ها و مذاهب را مطرح کنند و باعث بروز اختلاف بین مردم شوند و در صورت مشاهده این مورد حتما با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

فرمانده انتظامی قصرشیرین با قدردانی از تلاش‌های دادستانی از آمادگی کامل برای تامین امنیت روز برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: هیچ کس در پای صندوق‌های رای حق تجمع ندارد و در صورت مشاهده نیروی انتظامی افراد را هدایت کرده و کسانی که اقدام به تخلف کنند نیز سریع با آن‌ها برخورد صورت می‌گیرد.

 محمدی ادامه داد: خرید و فروش رای جرم است و اهانت و توهین و فحاشی نیز از مصادیق بارز جرم بوده و با افرادی که به هر عنوانی اقدام به این موارد می‌کنند طبق قانون برخورد می‌شود، چون قانون فصل الخطاب همگان است.

او گفت: امیدواریم انتخاباتی پرشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهرستان برگزار شود و حفظ سلامت مردم و تلاش برای مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای اولویت همه ما است.

او ادامه داد: نامزد‌های انتخاباتی در مرحله اول باید متعهد به اجرای قانون باشند و ستاد‌ها براساس دستورالعمل‌های بهداشتی برپا شود و در صورت تخلف ستاد بسته خواهد شد.

او از تمامی نامزد‌ها و هوادرانشان خواست تا تجمع نکنند و کاروان راه نیندازند و رییس ستاد‌ها نیز باید به پلیس امنیت عمومی معرفی شوند.

یگان ویژه در تامین امنیت برگزاری انتخابات نقش محوری و کلیدی دارد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و گفت: یگان ویژه در تامین امنیت برگزاری این رویداد مهم نقش محوری و کلیدی دارد.

علی‌اکبر جاویدان گفت: نیروی انتظامی در بحث انتخابات ۲ رویکرد اساسی را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت حداکثری و موضوع دیگر تامین امنیت این رویداد مهم و ملی است.

او افزود: در دوره‌های گذشته عمده مسئولیت برقراری امنیت برعهده نیروی انتظامی بوده و همه شاهد بوده‌اند انتخابات در کمال امنیت برگزار شده و پلیس اجازه نداده کوچک‌ترین اخلالی در این رویداد ایجاد شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با قدردانی از تلاش‌های ماموران یگان ویژه پلیس کرمانشاه، آن‌ها را یکی از عوامل اصلی امنیت‌آفرینی در جامعه معرفی کرد و ادامه داد: حضور مقتدرانه و با صلابت در عرصه‌های مختلف و در مواجه با چالش‌هایی که دشمنان و بدخواهان انقلاب ایجاد می‌کنند راه زیاده‌خواهان را بسته است.

او گفت: یگان ویژه یک نیروی تخصصی با افراد کارآزموده و توانمند است و انتظار می‌رود توجه به اخلاق، تربیت و آموزش و رفتار و منش پهلوانی همچنان سرلوحه کاری آن‌ها باشد.

او گفت: نیروی انتظامی به عنوان خدمتگزار مردم هدفی جزء ایجاد امنیت و آرامش در جامعه و جلب رضایت شهروندان ندارد.

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی تیر ماه

سرپرست معاونت وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه از فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی تیرماه امسال خبر داد.

 مسعود همتی گفت: برابر ابلاغیه صادره از سازمان وظیفه عمومی ناجا کلیه مشمولان استان کرمانشاه که برگ آماده به خدمت به تاریخ تیرماه سال ۱۴۰۰دریافت کرده اند، لازم است با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

او افزود: کلیه مشمولان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی، دیپلم و زیردیپلم باید روزسه شنبه یکم تیرماه درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

 همتی ادامه داد: مشمولان لازم است اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص مانند تاهل، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای ۱۰ درصد، خانواده درجه یک شهدا و... را به همراه خود داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: لازم است کلیه مشمولان اعزامی قبل از تاریخ اعزام به مراکز درمانی مراجعه و در خصوص بیماری کرونا مورد معاینه قرار گیرند، ضمنا برای پیشگیری از بروز و شیوع این بیماری، مشمولان در روز اعزام توسط وظیفه عمومی استان‌ها و مراکز آموزش نیرو‌های مسلح مورد معاینه مجدد قرار می‌گیرند.

او گفت: عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.