گرانی خوراک های دامی در چند وقت اخیر باعث کشتار دام های مولد شده که در کنار این مشکلات ثبت سیستمی چک نیز مانع کسب و کار در واحد های دامداری سنتی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی‌اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی گفت:ثبت سیستمی چک یکی از موانع کسب‌وکار در واحدهای دامداری تبدیل شده است که در مناطق روستایی، مشکلاتی ازجمله بی‌اطلاعی دامداران، نبود اینترنت و کافی‌نت و نداشتن گوشی هوشمند، باعث مشکل در ثبت چک در سامانه صیاد شده است.

او با اشاره به مشکل واحد‌های لبنی و دامداران در ثبت سیستمی چک افزود: واحد‌های لبنیاتی در قبال دریافت شیر به دامداران چک می‌دهند که باید در سامانه صیاد ثبت شود. ازطرفی دامداران باید این چک‌ها را به کارخانه‌های خوراک دام تحویل دهند تا بتوانند نهاده دریافت کنند که این یعنی طی کردن یک چرخه باطل که می‌توان آن را درقالب تهاتر انجام داد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی ادامه داد: نماینده‌های دامداران، کارخانه‌های خوراک دام و کارخانه‌های لبنیات درخواست کردند تا زمان ایجاد زیرساخت مناسب، برای مدتی این چک‌ها را خارج از سامانه بین کارخانجات لبنی و خوراک دام تهاتر کنند.


بیشتر بخوانید


لبافی با اشاره به سه توافق انجام‌شده برای حل بخشی از این مشکلات بیان کرد: قرار شد کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با طرح موضوع در شورای بانک‌ها، امکان آموزش و تسهیل در فرایند موجود را در قالب سازوکاری امکان‌پذیر برای ثبت چک‌ها فراهم کند. همچنین در توافق دوم نیز مقرر شد تا زمان ارائه آموزش‌های لازم و ایجاد بستر‌های مدنظر از طریق شورای گفتگو پیشنهاد شود که چک‌های ۵ میلیون تومانی و کمتر از این مبلغ، خاص روستاییان و مرزنشینان به‌ویژه در بخش کشاورزی و دامداری، فعلا از ثبت اطلاعات در سیستم بانکی مدنظر معاف شوند و سومین و مهم‌ترین توافق جلسه را مربوط به تهاتر بین کارخانه‌های خوراک دام و کارخانه‌های لبنیات استان بابت بدهی دامداران اعلام کرد.

او تصریح کرد: قرار شد طرحی در قالب تهاتر بین کارخانه‌های خوراک دام و کارخانه‌های لبنیات استان و دامداران تهیه شود که در آن به مسائل حسابرسی نیز توجه شود تا در محاسبات مالیاتی این بخش‌ها مشکلی ایجاد نشود.


انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.