مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین هنرستان دخترانه هنر‌های زیبا در خراسان شمالی دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اکبر صفی پور مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرستان دخترانه هنر‌های زیبا در خراسان شمالی با همکاری آموزش و پرورش در ۲رشته کارگردانی سینما و تئاتر از اول مهر ماه سال جاری شروع به کار خواهد کرد.

صفی پور افزود: باتوجه به این که خراسان شمالی از نظر جایگاه هنر جای پیشرفت دارد و پیش بینی می‌شود که تحصیل در این هنرستان‌ها از استقبال مطلوبی برخوردار شود و در این هنرستان مدرک دیپلم در رشته فرهنگ و هنر به فارغ التحصیلان داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه هنرستان هنر‌های زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اموزش وپرورش است، گفت: این هنرستان‌ها در راستای پرورش استعداد‌های هنری در رشته‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: راه اندازی هنرستان دخترانه هنر‌های زیبا براساس تفاهمنامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹در دستور کار قرار گرفت و در این ۲رشته پیش بینی در این هنرستان ۵۰دانش آموز پذیرفته می‌شود.

مهدی مودی افزود: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای این هنرستان تامین می‌شود و علاقه مندان می‌توانند تا پایان مردادماه در هنرستان آزاد ثبت نام کنند.

او حمل و نقل را از دیگر رشته‌های جدید برای سال تحصیلی آینده در استان خراسان شمالی اعلام کرد که با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون رشته حمل و نقل با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در سال جدید ایجاد کرده ایم.

استان خراسان شمالی ۱۸۰هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.