معاون برنامه ریزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم خشکسالی در استان نسبت به تأثیر مسقیم بحران کم آبی بر بخش کشاورزی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،حسین بهرامی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم خشکسالی در استان و تاثیر مسقیم بر بخش کشاورزی اظهار داشت: کاهش شدید بارندگی‌ها و افزایش متوسط درجه حرارت، خشکسالی شدیدی را در سال زراعی جاری بر استان حاکم نموده است بخش کشاورزی آسیب پذیر‌ترین بخش اقتصادی در مقابل اثرات زیانبار خشکسالی است.

او افزود: خشکسالی از طریق کاهش سطح زیر کشت و کاهش عملکرد محصولات کشاورزی سطح در آمد و اشتغال را تحت تاثیرات منفی قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


بهرامی گفت: استان چهارمحال و بختیاری از نظر شدت خسارت وارده بر بخش کشاورزی در دسته استان‌های با شدت خسارت بسیار شدید قرار گرفته است به طوری که از نظر خسارت وارد شده درمقایسه با سطح زیر کشت، چهارمحال و بختیاری دومین استان کشور از نظر میزان خسارت خشکسالی وارد شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: کاهش اثرات زیانبار خشکسالی و سازگاری با کم آبی شامل اقدامات فوری در کوتاه مدت است همانند آبرسان‌ها سیار، جایگزینی انتقال آب با لوله به جای روش‌های مبارزه با آفات و برنامه ریزی‌های بلند مدت همانند تغییر الگوی کشت، تغییر شیوه آبیاری، اصلاح نژاد و توسعه کشت ارقام مقاوم به خشکسالی است.

گفتنی است؛ پدیده خشکسالی در چهارمحال و بختیاری از ۱۲ سال گذشته بروز و ظهور پیدا کرده و موجب خشک شدن سفره‌های آب زیرزمینی شده، خشکسالی شبکه پیچیده‌ای است که تاثیرات خود را بر بخش کشاورزی گذاشته است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.