رئیس دادگستری شهرستان ملایر گفت: رسانه از دیدگاه دستگاه قضایی کشور، صنفی پرتلاش و در جامعه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید احمدی فر رئیس دادگستری شهرستان ملایر در نشست با خبرنگاران شهرستان با تاکید بر اینکه رسانه از دیدگاه دستگاه قضایی کشور، صنفی پرتلاش و در جامعه تاثیرگذار است، بیان کرد: رسانه در بسیاری از موضوعات می‌تواند یک انقلاب ایجاد کند و رسیدگی به جرائم مطبوعات در دادگاه کیفری ۱ که مهم‌ترین دادگاه کیفری از نظر قضایی است، اهمیت جایگاه مطبوعات و احترام دستگاه قضایی به این صنف را نشان می‌دهد.

او همچنین انتشار برخی حکم‌های قضایی از طریق رسانه‌ها را نشان دهنده اهمیت قانون گذار به مطبوعات دانست و افزود: ما جایگاه خبرنگاران را ارج می‌نهیم و در برخی اقدامات قضایی به کمک آنان نیازمند هستیم به ویژه در مورد پرونده‌هایی که انتشار اطلاعات آن‌ها سبب پیشگیری از بسیاری جرایم می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان ملایر با بیان اینکه اطلاع رسانی از روند بسیاری از پرونده‌ها به ویژه امور کیفری ممنوع و کاملا محرمانه است، تصریح کرد: دستگاه قضایی در بسیاری از امور از جمله بررسی مشکلات شرکت ذوب آهن و فولاد ملایر برای خدمت رسانی به مردم به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده است .

احمدی فر انتشار اخبار امیدوار کننده و نشاط آور را در جامعه ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه نتیجه بخش نیست و تمام تلاش دشمنان، ایجاد بی انگیزگی در مردم است و رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در مردم انگیزه و شور و نشاط ایجاد کنند.

او با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری در مسئله انتخابات باید مردم را امیدوار کنیم و حقی که در تعیین سرنوشت آینده کشورشان دارند، به آنان یادآوری کنیم، گفت: اطلاع رسانی خدمات نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون در این ایام ضروری است.

رئیس دادگستری شهرستان ملایر به نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام منحصر به فرد در دنیا اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشور‌های قدرتمند دنیا تسلیم برنامه‌های ما هستند و نقش روشن و قوی مردم ایران را در دنیا می‌بینیم که یکی از دلایل آن درایت و کیاست رهبری است و نقش مطبوعات برای انتشار این خدمات بسیار موثر است.

دادستان شهرستان ملایر نیز به عدم ایجاد موج منفی در بحث انتخابات اشاره و گفت: با توجه به مشغله‌های کاری، بسیاری از مردم بدون بررسی صحت و ثقم یک خبر، آن را مطالعه می کنند پس نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار تعیین کننده است.

مسلم سلگی تاکید کرد: رسانه‌ها با انتشار جرایم انتخاباتی بدون هیچ گونه جهت گیری، می‌توانند تاثیر چشمگیری در تشخیص سریع ایفا کنند.

او گفت: با وجود محدودیت‌هایی در انتشار برخی اخبار قضایی، انتشار جرایمی با خاصیت بازدارندگی، می‌تواند در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم کمک کند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار