رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد گفت: باتوجه به تعریف کدملی شهروندان در سیستم رایانه ای، رای دادن بیش از یک بار غیرممکن است.

نادرابراهیمی رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:  با توجه به اینکه سن رای دهندگان باید ۱۸سال تمام باشد یکی از مصادیق جعل می‌تواند در قالب تغییر دادن تاریخ تولد شناسنامه به جهت رساندن تاریخ تولد به حد نصاب قانونی جهت رای دادن باشد.

او بیان کرد: عدم سو استفاده از شناسنامه به عنوان سند هویت شهروندان ایجاب می کند از آن به عنوان سندی برای انداختن رای صحیح در صندوق آرا و رقم زدن سرنوشت درست استفاده کرد.

رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد ادامه داد: هرگونه جعل و تحریف در شناسنامه موجب بی اعتبار شدن این سند هویتی مهم خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه شناسنامه‌ها به جز شخص صاحب آن نباید به افراد غیر واگذار شود، بیان کرد: هر گونه تراشیدن، خراشیدن، الحاق، محو، و سیاه کردن از مصادیق جعل و خدشه در شناسنامه و غیرقانونی قلمداد می‌ شود با جاعلان برخورد قانونی صورت می گیرد.

او گفت: محونمودن، امهار انتخابات در صفحات درج مهر ِ انتخابات با مواد مخصوص به جهت رای دادن بیش از یک بار و همچنین الصاق عکس یا صفحات شناسنامه‌ای به شناسنامه دیگر همگی تخلف محسوب می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد اضافه کرد:چون برای هر شخص یک کد ملی تعریف و اختصاص داده شده و رای گیری براساس کد ملی انجام خواهد شد امکان ندارد شخصی بتواند بیش از یک بار رای بدهد.

ابراهیمی همچنین ضمن تبریک به رای اولی‌ها که نخستین بار برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند گفت:  متولدان ۱۳۸۲/۰۳/۲۸ و قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: شهروندانی که شناسنامه خود را  گم کرده اند و پیش تر در خواست و مدارک جهت شناسنامه المثنی ارائه داده اند هرچه زودتر جهت صدور شناسنامه المثنی خود به اداره ثبت احوال مراجعه نمایند.

رئیس اداره ثبت احوال اسدآباد همچنین گفت: نمایندگان فرماندار محترم و بخشداران محترم توجه داشته باشند روز جمعه از ابتدای شروع رای گیری تا ساعات پایانی اداره ثبت احوال شهرستان با کلیه کارکنان آماده پاسخگویی به هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص مسائل هویتی، سجلی و کدملی است.

 تلفن اداره ثبت احوال جهت پاسخگویی به سوالات شهروندان ۰۸۱۳۳۱۲۲۰۷۷ است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.