فرماندار بهار گفت: تعداد داوطلبان میان دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ به ۳۲ نفر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احسان قنبری، فرماندار بهار گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه داوطلب میان دوره‌ای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حضور در این دور از رقابت‌ها انصراف دادند.

او افزود: در زمینه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا همه روستا‌های شهرستان بهار حائز شرایط لازم برای برگزاری انتخابات شده بودند که به دنبال انصراف و رد صلاحیت شماری از داوطلبان ۲ روستای بخش صالح آباد شامل «میحمله» و «پهنه بُر» انتخابات برگزار نمی‌شود.

فرماندار بهار با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر در چهار شهر بهار، لالجین، صالح آباد و مهاجران برگزار می‌شود اظهار داشت: شهروندان برای انتخاب پنج عضو شورای شهر در بهار، پنج عضو در لالجین، سه عضو در صالح آباد و سه عضو در مهاجران در انتخابات ۲۸ خرداد رای می‌دهند.

قنبری اظهار داشت: ۳۲ داوطلب شورای شهر در شهر بهار، ۱۷ داوطلب در صالح آباد، ۱۳ داوطلب در لالجین و ۱۳ داوطلب در مهاجران تایید صلاحیت شدند و در ۲۸ خرداد امسال به رقابت می‌پردازند.

او گفت: سه هزار نفر کار اجرایی انتخابات در شهرستان بهار را بر عهده دارند که شامل هیات اجرایی، نظارت، نیرو‌های امنیتی و انتظامی و دیگر کاربران می‌شود همچنین بخشی از این نیرو‌ها افراد ذخیره هستند که در صورت نیاز در شعب حضور می‌یابند.

فرماندار بهار گفت: یکی از افراد حاضر در شعبه به عنوان رابط بهداشتی معرفی شده و هنگام سرکشی تیم‌های بهداشتی به شعب اخذ رای، توصیه‌ها و تاکید‌های لازم از سوی کارشناسان بهداشتی به این فرد برای چینش صندوق‌ها، تهویه محل و حضور افراد در محل اخذ رای داده می‌شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان دارای هفت حوزه انتخابیه و ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ دارای یک نماینده در خانه ملت است.

عیسی جعفری نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی مجلس از این حوزه انتخابیه در دوره‌های گذشته را نیز در کارنامه خود دارد، تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت؛ بنابراین همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در ۲۸ خرداد  برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.