مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: طبق استاندارد‌های جهانی اقدام به اجرای مسیر ویژه‌ی نابینایان بعنوان یک اولویت اساسی نموده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،علی محمد عطابخش، مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به مناسب سازی مسیر ویژه‌ی نابینایان در بهزیستی گفت: بهزیستی استان مطابق با ضوابط، مقررات معماری و شهرسازی و در عمل به قانون اقدام به اجرای مسیر ویژه‌ی نابینایان طبق استاندارد‌های جهانی در طبقه همکف ساختمان ستادی بعنوان یک اولویت اساسی نموده است.

او در ادامه افزود: طبق فصل دو قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کلیه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن‌ها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود.

عطا بخش ادامه داد: این اقدام بعنوان یک تکلیف قانونی صورت گرفته و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز تا پایان سالجاری موظف به اجرای اقدامات مناسب سازی در ساختمان اداری خود هستند.

او گفت: از سال ۹۶ تاکنون حدود ۵۵ دستگاه اجرایی هرساله از سوی کارشناسان ناظر بهزیستی برای ارزیابی پیشرفت شاخص‌های مناسب سازی ویژه افراد دارای معلولیت در ساختمان‌های دولتی رصد و در جشنواره شهید رجائی امتیازدهی می شوند.

هدف اصلی از اقدامات مناسب سازی و اصلاح محیط برای این منظور است که کلیه افراد جامعه قادر باشند تا آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهری و بین شهری و ساختمان‌های عمومی حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار