رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کاهش سن مبتلایان به کرونا خبر داد و این موضوع را سبب نگرانی در جامعه عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیصد و چهل و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ،مهم‌ترین راه موفقیت در کنترل بیماری کووید۱۹ را پیشگیری از ابتلا و رعایت به اصول  بهداشتی در جامعه برشمرد.

او در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، در مدت یک هفته گذشته شاهد رشد و افزایش نمونه‌های مثبت ابتلا به کرونا و درصد بستری بیماران بوده ایم، این موضوع را زنگ خطری جدی دانست و بر توجه ویژه به این موضوع تاکید کرد.

رییس دانشگاه همچنین با هشدار در زمینه کاهش سن موارد ابتلا به کرونا و افزایش ابتلای جوانان، اضافه کرد: سهل انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مرگ بر اثر کرونا به ویژه در جوانان و سنین پایین نگران کننده است، زیرا مرگ جوانان به معنی از بین رفتن نیروی مولد جامعه است.

لطفی در ادامه گفت: تمام مجموعه دانشگاه به عنوان سربازان سلامت موظفیم در ارائه آموزش‌های لازم و آگاه سازی جامعه در زمینه بیماری کووید ۱۹ کوشا باشیم و از ابزار‌هایی که داریم به بهترین شکل برای کنترل بیماری استفاده کنیم.

لزوم افزایش آزمایش‌ها و تست‌های کروناویروس با هدف شناسایی به موقع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از دیگر موارد مورد تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.