امرالله صالح در واکنش به افتادن کنترول چند ولسوالی‌ به دست طالبان گفت که این مناطق به گورستان دسته‌جمعی اعضای این گروه تبدیل می‌شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهور، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری کشور، به سقوط ولسوالی‌ها به دست طالبان مسلح واکنش نشان داد.

او امروز دوشنبه (۲۴ جوزا) گفت که در بسا مناطق که اسمش را سقوط گذاشته‌اند، طالب با ایجاد خط باریک پیشروی کرده است. عقبه‌ی شان عمق و پهنا ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفته آن‌هایی که جنگ با طالب را بلد اند می‌دانند که این خط باریک به گورستان دسته جمعی این گروه وحشت و جهل تبدیل خواهد گردید.

صالح تاکید کرد در روش و رفتار طالب با مردم هیچ نوع تغییر نیامده، بلکه جاهل‌تر و وحشی‌تر شده‌اند. فریب تبلیغات را نخورید.

او بیان کرد ایستادگی در برابر طالب دفاع از ارزش‌ها و کرامت انسانی است. طالب هیچ پیامی به انسان این کشور غیر از درخواست اطاعت ندارد و تمکین به زندگی برده گونه ندارد.

بر اساس گزارش‌ها در دو ماه اخیر طالبان مدعی تسلط بر بیش از ۲۰ ولسوالی شده‌اند. نهاد‌های امنیتی اما گفته‌اند که از این ولسوالی‌ها به شیوه تأکتیکی عقب‌نشینی کرده‌اند.

سقوط پی‌هم ولسوالی‌ها انتقاد‌هایی را متوجه حکومت کرده و سبب افزایش نگرانی مردم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.