کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرد که با مسدودشدن راه‌های مواصلاتی، مردم نمی‌توانند به نیازها، مواد غذایی و خدمات اساسی دسترسی داشته باشند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صبح کابل، کمیسیون مستقل حقوق بشر، گفته است که در حال حاضر، شماری از ولسوالی‌ها در محاصره‌ی اقتصادی جنگ‌جویان طالب قرار دارد.

در اعلامیه‌ای که روز یک‌شنبه -۲۳ جوزا- از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر نشر شده، آمده است که با مسدودشدن راه‌های مواصلاتی، مردم نمی‌توانند به نیازها، مواد غذایی و خدمات اساسی دسترسی داشته باشند.

در اعلامیه آمده است که ادامه‌ی این وضعیت، نگران‌کننده است و باید، پیش از آن که به بحران و فاجعه‌ی انسانی جدی و فراگیر بی‌انجامد، پایان یابد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که استفاده از محاصره‌ی اقتصادی، به عنوان تکتیک جنگی، سلب‌کننده‌ی حق حیات و گشت‌وگذار بوده و جنایت است.

این کمیسیون، افزوده است که راه‌های مواصلاتی باید هرچه زودتر باز شود تا مردم که هم‌زمان با خشک‌سالی و همه‌گیری ویروس کرونا درگیرند، به کالا‌ها و خدمات اساسی دست یابند.

این در حالی است که اخیرا، گروه طالبنا بار‌ها ادعا کرده که کنترل برخی از ولسوالی‌ها را در دست گرفته است؛ ادعایی که وزارت دفاع، بار‌ها آن را رد کرده و گفته که نیرو‌های دفاعی و امنیتی، برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، عقب‌نشینی تکتیکی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار