رئیس هیات بازرسی انتخابات دشت آزادگان از برگزاری دوره آموزشی و توجیهی برای هیات‌های بازرسی و سربازرسان انتخابات شهرستان خبر داد.

سعید عوده زاه رئیس هیات بازرسی انتخابات در دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اهمیت انتخابات و لزوم مشارکت گسترده در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت: انتخابات یکی از ابزار‌های مهم سیاسی و نماد مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال اخیر و پس از انقلاب است.

او با بیان اینکه انتخابات نقش مهمی در برگزیده شدن شخصیت‌های اصلح در راس امور اجرایی و مشارکت مردم در مدیریت کشور دارد، افزود: حضور عوامل اجرایی، بازرسان، سربازرسان و ناظران در برگزاری هر چه بهتر انتخابات و جلوگیری از تخلف‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

عوده زاده اظهار داشت: به همین منظور آموزش بازرسان ویژه، سربازرسان و بازرسان شعب انتخابات در دستور کار قرار گرفته و با توجه به ضرورت اشراف داشتن اعضای هیات بازرسی به شرح وظایف خود و بازرسان زیرمجموعه در این دوره تلاش شد همه مباحث ضروری اعم از؛ شرح وظایف هیات بازرسی، نحوه استفاده از سامانه جامع انتخابات، روند اجرای انتخابات، نحوه رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی، نحوه پیشگیری از وقوع تخلف انتخاباتی، تکالیف بازرسان شعب و آنچه که یک بازرس انتخابات باید بداند، آموزش داده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: تا آغاز روند انتخابات، به طور مستمر دوره‌های آموزشی برای هیات‌های بازرسی و سایر بازرسان را در دستور کار خواهیم داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.