معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: قانونگرایی نامزد‌های شورای اسلامی شهر در عرصه تبلیغات ملاکی بر پای بندی آنان به قانون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات شورای اسلامی شهر یزد  با بیان اینکه قانون گذار تلاش کرده با واگذاری و سپردن امور به مردم از تمرکز اختیارات و انجام کار‌ها از سوی سیستم حاکمیت فاصله بگیرد، گفت: تشکیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی اقدامی در همین راستا است.

او با اشاره به آغاز فرآیند تبلیغ نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، افزود: قانون گرایی نامزد‌ها باید از همین زمان تبلیغات مصداق پیدا کند و متبلور شود.

رحیمی زاده اضافه کرد: فردی که به دنبال خدمت به مردم است و در آینده با تصمیمات خود در پیشرفت و آبادانی شهر سهیم خواهد بود باید در چارچوب قانون عمل کند لذا نامزدی که از همین ابتدا صداقت نداشته، پایبند به قوانین تبلیغاتی نباشد و وعده دروغ و خارج از چارچوب اختیارات بدهد نمی‌تواند برای شهر و مردم مفید باشد.

او با بیان اینکه مردم هوشمندانه و آگاهانه انتخاب می‌کنند و بیشتر رغبت به افراد منطقی و مستدل دارند، افزود: نامزد‌ها از حاشیه و جریان سازی پرهیز کنند و بیشتر به دنبال معرفی توانمندی‌ها و برنامه‌های خود باشند چرا که مردم به دنبال کسانی هستند که ابتکار داشته و باری از دوش شهر و مردم بردارند.

رحیمی زاده با بیان اینکه تاکید مجموعه دستگاه قضا بر رویکرد پیشگیرانه در حوزه جرائم و تخلفات انتخاباتی است، اظهار داشت: رفتار انتخاباتی گا‌ها به گونه‌ای خواهد بود که عنوان تخلف برای آن صدق می‌کند که این تخلفات مربوط به حوزه قضائی نیست، اما اگر تحلفی عنوان مجرمانه داشته باشد و سبب ایجاد جرم شود در صلاحیت رسیدگی دادسرا است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار