رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان استان از اول تیرماه آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اطمینان رئیس اداره آموزش و پروش استثنایی خراسان جنوبی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان استان بدلیل اختلال در سایت کشوری  از اول تیرماه آغاز خواهد شد.

سنجش سلامت، آمادگی جسمانی و هوش نوآموزان با هدف شناسایی معلولیت‌ها و مداخله به هنگام انجام می‌شود تا نوآموزان بر اساس توانایی‌ها در جایگاه ویژه قرار بگیرند و با بررسی متغیر‌ها برای سال آینده برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز و پیش دبستانی در این سنجش شرکت کنند افزود: ۵ هزار نفر از آن‌ها پیش دبستانی‌ها هستند که سنجش آن‌ها از ابتدای مرداد آغاز می‌شود.

بااطمینان اظهار کرد: پس از مراجعه والدین به مدارس برای نام نویسی نوآموز، مدیر مدرسه اطلاعات را در سامانه سنجش ثبت و نوبت گیری می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی تصریح کرد: مدارک مورد نیاز برگه نوبت گیری از مدرسه، شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون و کارت بانکی برای پرداخت هزینه است.

او ادامه داد: هزینه این سنجش ۵۰ هزار تومان است که برای عشایر رایگان و با تشخیص رئیس پایگاه برای برخی افراد تعرفه رایگان و نیمه رایگان در نظر گرفته شده است.

بااطمینان با اشاره به فعالیت ۱۸ پایگاه سنجش از ساعت ۸ تا ۱۳ در همه ایام هفته به جز روز‌های تعطیل بیان کرد: پایگاه‌های نوع ب روزانه ۲۲ تا ۲۶ و پایگاه‌های نوع الف (در بیرجند) روزانه ۳۳ تا ۳۶ نوآموز را سنجش می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: نوآموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بر اساس زمان تعیین شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

با اطمینان با اشاره به فعالیت ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر از عوامل اجرایی در این طرح گفت: این عوامل از ۱۸ تا ۱۹ خرداد با شرکت در دوره ها، آموزش‌های لازم را فراگرفته اند نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، هوش و شرایط جسمی و واکسیناسیون سنجش می‌کنند.

وی گفت: در صورتی که در این سنجش مشکلی در نوآموز مشاهده شود به پایگاه‌های تخصص، ارجاع داده می شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار