ارتش آمریکا به بهانه نگرانی از حضور گروه القاعده برای برگشت احتمالی به افغانستان، آماده می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دید، رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع آمریکا در بخش استخبارات و امنیت این کشور، روز جمعه (به وقت محلی) در نشست استماعی پارلمان، آمادگی ارتش آمریکا برای برگشت احتمالی به افغانستان را تائید کرد.

مولتری در ادامه افزود که بخشی از دفترش در این راستا کار می‌کند تا داده‌ها و اطلاعات را از ۲۰ سال عملیات در افغانستان، برای موارد مهم آماده نگه دارد.

مایک والتس، نماینده پارلمان و نظامی پیشین در افغانستان، در این نشست پارلمان در باره بازگشت دوباره آمریکا به افغانستان توضیح داد: «احتمال بسیار قوی وجود دارد که ما مجبور به برگشت شویم، به این دلیل که امکان دارد القاعده با پیشروی طالبان، بار دیگر ظاهر شوند و  آمریکا را مورد حمله قرار دهند.»

او در ادامه افزود: «به همین دلیل ارتش باید تجهیز شود و اطلاعات ضروری را در دست داشته باشد.»

مولتری همچنین خاطر نشان کرد: «این دقیقاً چیزی است که ما به آن فکر می‌کنیم. ما کسانی هستیم که در این مورد تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که سازمان‌های اطلاعاتی روی آن تمرکز می‌کنند.»

جو بایدن، رییس جمهور  آمریکا، در ماه اوریل علی‌رغم سفارش‌های نظامیان تصمیم گرفت که همه سربازان کشورش را تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ و همزمان با حمله تروریستی به برج هایدوقلوی آمریکا از افغانستان خارج کند.

تا به حال حدود نیمی از نظامیان آمریکایی افغانستان را ترک کرده اند. کارشناسان هراس دارند که طالبان با خروج نظامیان خارجی، بار دیگر قدرت را به دست گیرند و جنگ داخلی افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار