مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان گفت: حضور پرشور در انتخابات، انسجام و اقتدار کشور را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت آغاز هفته حج، ولادت حضرت معصومه (س) و در آستانه برگزاری انتخابات، جمعی از کارکنان سازمان حج و زیارت، مدیر کاروان‌ها و... با حضور در گلزار شهدای کرمان با آرمان‌های امام راحل (ره)، شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شعار امسال هفته حج را "حج، خودسازی، انسجام، اقتداراسلامی و دفاع از مسجد الاقصی" عنوان کرد و گفت: نامگذاری امسال بر اساس بیانیه گام دوم و مقتضیات جهان اسلام انتخاب شده است.

او با اشاره به نامگذاری ایام هفته حج افزود: روز اول که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) است، به عنوان "حج مقام و منزلت زن"، روز دوم "حج، خودسازی و معنویت"، روز سوم "حج، انسجام و اقتدار اسلامی"، روز چهارم "حج، بهداشت و سلامت"، روز پنجم "حج، ولایت و رهبری"، روز ششم "حج، مقاومت اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی" و روز هفتم که همزمان با برگزاری انتخابات است به عنوان "حج و برائت از مشرکین" نامگذاری شده است.

حجت الاسلام سازندگی تصریح کرد: این زمان زائران برای اعمال حج به مکه اعزام می‌شدند، ولی امسال هنوز از طرف عربستان خبری اعلام نشده است و برنامه‌ها کامل، قطعی و مشخص نیست؛ ولی ما آمادگی داریم در صورت اعلام و خبر قطعی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، براساس شیوه نامه‌ها زائران را اعزام کنیم.

او بیان کرد: حج، حج گزاری و انتخابات در شعار هفته حج امسال با شعار انسجام و اقتدار اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام سازندگی گفت: شهدای گرانقدر به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وظیفه خود را برای اسلام، انقلاب، جبهه و جنگ و جهاد و در آخر شهادت می‌دانستند و امروز وظیفه همه ما این است که اگر شهدا جان دادند، امروز ما باید رای دهیم.

او تاکید کرد: رای دادن ما انسجام و اقتدار کشور را می‌رساند و مهمترین مسئولیت ما تحقیق در خصوص نامزد‌ها برای انتخاب اصلح است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درحج و زیارت استان کرمان به طرح تکریم ایتام اشاره کرد و افزود: سازمان حج و زیارت استان کرمان با همکاری کمیته امداد طرحی را به نام تکریم ایتام برگزار می‌کند که بر اساس آن، هر کارگزار حج قسمتی یا تمام مخارج یک فرزند یتیم را به عهده می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار