آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌ها در خراسان جنوبی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تنها ۶ روز دیگر تا برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا باقی مانده است و تلاش نامزد‌ها برای تشریح برنامه‌های خود و اقناع مردم هر روز پرحرارت‌تر می‌شود. تب و تابی که هرچه به ۲۸ خرداد نزدیک می‌شویم، بیشتر و بیشتر می‌شود و در تبلیغات هم رنگ و روی خاصی به خود می‌گیرد.

نبض ۱۴۰۰ و تب و تاب انتخابات در خراسان جنوبی

این روز‌ها داوطلبان شورا بیشتر به دنبال تبلیغات چهره به چهره هستند و از هر فرصتی برای معرفی خود استفاده می‌کنند، در حالی که حرف از مطالبه گری شان داغ داغ است.

اما آن چه از گوشه و کنار شهرستان‌های استان به گوش می‌رسد این است که هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، رفت و آمد داوطلبان شورا با مردم و فعالان فضای مجازی بیشتر می‌شود، شنیده شده صاحب یک مغازه در بیرجند پوستر نامزد رد صلاحیت شده را نصب کرده است.

همچنین یک گروه سیاسی خاص در مرکز استان قرار است از سه تا چهار نامزد که در عرصه ساخت و ساز فعالیت دارند، حمایت کند.

طبق شنیده ها، یکی از بانوان داوطلب حضور در شورای اسلامی یکی از شهرستان‌ها به بانوان این شهرستان قول ایجاد اشتغال داده و بر توجه به رعایت حق و حقوق آن‌ها تأکید کرده است.


بیشتر بخوانید


برخی نامزد‌های انتخاباتی خوسف این روز‌ها به شدت در پی طراحی پوستر‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و تهیه عکس مناسب برای آن هستند.

این روز‌ها طرفداران واعضای ستاد نامزد‌های شورای شهر سرشان شلوغ است. یکی به دنبال تهیه بلندگو، دیگری به دنبال سفارش لامپ وچراغانی برای ستاد‌های انتخاباتی است، از سویی دیگر برخی از نامزد‌های شورای شهر بیرجند هم با حضور در ستاد‌های نامزد‌های ریاست جمهوری گویا می‌خواهند از این طریق با یک تیر دو نشان بزنند وخود را معرفی کنند.

توزیع تعرفه‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی

قهرمانی دبیر ستاد انتخابات استان گفت: ۷۳۵ هزار تعرفه انتخابات ریاست جمهوری و توزیع تعرفه‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی۷۸۴ هزار تعرفه انتخابات شورا‌های شهر و روستا بین یازده شهرستان استان با حضور نمایندگان هیات نظارت و فرمانداران از امروز توزیع شد.

او افزود: برای انتخابات شورا‌های شهر با توجه به جمعیت آن، دو نوع تعرفه ۵ و ۹ نفره و برای شورا‌های روستا، تعرفه ۳ و ۵ نفره در نظر گرفته شده است.

قهرمانی گفت: به همراه تعرفه ها، سایر اقلام و ملزومات هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای توزیع شد و دستگاه‌های احراز هویت هم به زودی وارد استان می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان همچنین از برگزاری ۳ مانور انتخاباتی در تمام شهرستان‌های استان به جزء سرایان و خوسف خبر داد و گفت: این مانور‌ها با هدف آمادگی عوامل اجرایی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برگزار می‌شود.

برای هر شعبه اخذ رای یک ناظر بهداشتی انتخاب شود

استاندار  خراسان جنوبی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات سلامت و امنیت مردم است گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، ناظران ترجیحا از نمایندگان فرمانداران و یا یکی از اعضای شعبه انتخاب و آموزش‌های لازم هم تا دوشنبه به آن‌ها داده شود.

ملانوری همچنین از صدا و سیما، سایر رسانه‌ها، فرمانداران و ائمه جمعه خواست تا دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی را در امر انتخابات به مردم آموزش دهند.

خوش خبر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا تعداد شعب اخذ رای در سطح استان را به هزار و ۲۴ شعبه افزایش دادیم گفت: همه شعب گندزداریی شده و تدابیر بهداشتی اعم از تهویه مناسب و رعایت حفظ فاصله گذاری اجتماعی انجام و شعب هم به تجهیزات بهداشتی لازم، چون مواد ضدعفونی کننده و ماسک در صورت نیاز مجهز شده اند.

انتخاب سخنگو از سوی ستاد انتخابات استان برای اطلاع رسانی ها، آمادگی نیرو‌های پلیس و هلال احمر و استفاده از ظرفیت نیرو‌های بسیج و فرهنگیان برای برگزاری انتخابات هم از سوی دیگر اعضاء این جلسه مطرح شد.

نقل های انتخاباتی در فضای مجازی

یکی از نامزد‌های شورای شهر بیرجند در فضای مجازی نوشته است: یکی از مشکلات بزرگ این شهر پنهان کاری مسئولان است که من این کار را انجام نخواهم داد.

کاندید‌های شورای شهر بیرجند از قیمت بالای نصب بنر در جلوی ستاد‌ها گلایه مندند و می‌گویند: نصب بنر جلوی ستاد حق یک نامزد است و گرفتن هزینه واقعا خنده دار است.

منابع محلی سربیشه هم از ساخت کلیپ‌های متفاوت تبلیغاتی کاندید‌های شورای شهر سربیشه خبر می‌دهند.

یکی از نامزدهای شورای شهر فردوس هم در کانال تلگرامی اش بامردم این شهرستان گفتگو می‌کند و از برنامه‌های آینده اش برای این شهر می گوید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.