با ورود به سومین روز تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات شورا‌های اسلامی همچنان حواشی آن داغ است، شنیده شده است برخی داوطلبان برای رای جمع کردن هدیه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با ورود به سومین روز تبلیغات کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی همچنان حواشی آن داغ است شنیده شده برخی داوطلبان برای رای جمع کردن هدیه می دهند.

کارت هدیه لابلای پذیرایی از مهمانان

شنیده ها حکایت از آن دارد که بعضی از کاندیدا در ملایر جلسات خانگی را برای آقایان و بانوان برگزار می‌کنند و علاوه بر پرداخت مبلغی به میزبان در بسته های پذیرایی مهمانان هم کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی می گذارند.

اگر این نوع تبلیغات صحت داشته باشد سوال اینجاست این کاندیداها این همه هزینه را برای دستیابی به چه چیزی انجام می دهد؟ آیا وقتی به کرسی نمایندگی در شوراها رسید قصدندارد چند برابر این هزینه ها را با سو استفاده از موقعیت خود به دست بیاورد؟ و البته مردم هم هوشیار هستند و به اینگونه افراد که برای رسیدن به کرسی شورای شهر هزینه های زیادی می کنند اعتماد نخواهند کرد . داشتن برنامه ، تخصص و تعهد مهمترین ملاک برای یک داوطلب و نماینده خوب است نه کارت هدیه و وعده های غیرواقعی در تبلیغات!!!

اخطار دادستان و رئیس ستاد انتخابات ملایر به چند کاندیدا

گفته می شود  دادستان و رئیس ستاد انتخابات ملایر به چند کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر  به دلیل چسباندن پوستر های خود در خارج از محل های تعریف شده اخطار شدید الحنی داده اند.

رئیس ستاد انتخابات ملایر پیش‌تر تبلیغات کاغذی را در شهر ممنوع کرده بود و محل هایی از پیش تعیین شده و مشخص برای نصب پلاکارد و بنرهای تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در نظر گرفته شده بود .

در جلسه ای که برای کاندیدهای ملایری برگزار شد،پخش موسیقی و صوت در تمامی ستاد ها ممنوع اعلام شد و به همه داوطلبان برای چسباندن پوستر خارج از محل های تعریف شده اخطار جدی داده شد.

۶۰ درصد کاندیداهای شورای اسلامی شهر ملایر ستاد ندارند

از نکات قابل توجه به عدم تاسیس ستاد توسط حدود ۶۰ درصد از داوطلبان شهر ملایر میتوان اشاره کرد و طبق بررسی ها بعضی از این داوطلبان علاقه ای به تبلیغات ندارند و هزینه ای هم برای تبلیغ و حضور در مردم نمی‌پردازند

۵ چند نفر از کاندیدا نیز با بیانیه ای اعلام کردند که در ستاد های خود سخنرانی نخواهند کرد و برنامه ای نیز برای تجمعات هواداران مقابل ستاد خود ندارند.

داوطلبان به جای تخریب رقبا برنامه های خود را اعلام کنند

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: نامزدهای انتخابات شوراها به‌جای تخریب یکدیگر، برنامه های خود در زمینه مدیریت شهری و خدمت به شهروندان را ارائه کنند.

"حسین فارسی" در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی ۶ شهر تابعه شهرستان ملایر اظهار داشت: برهمین اساس، با هرگونه تخلف انتخاباتی طبق قانون برخورد می شود.

او افزود: نامزدهای انتخابات شورای شهر ملایر مجاز به ایجاد یک ستاد تبلیغاتی خارج از رینگ مرکزی شهر هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه برپایی ستاد انتخاباتی در رینگ مرکزی شهر ممنوع است، بیان کرد: با همکاری شهرداری ملایر ۴۵ نقطه برای تبلیغات محیطی داوطلبان انتخابات شورای شهر شده است.

فارسی تاکید کرد: برپایی هرگونه کارناوال تبلیغاتی، استفاده از بلندگو و سیستم صوتی، ایجاد تجمع و تردد افراد بیش از ۱۵ نفر در ستادها ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: براساس قانون انتخابات، نامزدهای شوراها تا ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد، مجاز به تبلیغات هستند.

راه اندازی ستادانتخاباتی  روستایی در نهاوند

در حالی که در هیاهوی انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر کمتر خبری از شوراهای روستایی است اما در روستای جهان آباد نهاوند یکی از کاندیداها با برپایی ستاد تبلیعاتی خود موجب شور و هیجان زیادی در این روستای ۳هزار نفری شده است.

این کاندیدا در روستای خود جوانان و رای اولی ها را تشویق به رای دادن می کند.

بنر و پوسترهای تبلیغاتی در نهاوند غوغا می کند

 در حالی که قرار بود ستاد و پوستر و بنر تبلیغاتی کمتری زده شود اما  نامزدهای انتخاباتی در رقابتی فشرده ستادهای زیادی برپا کرده و با پوسترهای رنگارنگ چهره شهر را تغییر دادند.

امسال نخستین بار ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون شهری نهاوند هم رونق گرفت همچنین بسته های بهداشتی ویژه کرونا در ستادها در اختیار مردم قرار می گیرد.

حضورفوتبالیست ها در تبلیغات یک کاندیدای شورای شهر در اسدآباد 

یک کاندیدای شورای شهر در اسدآباد برای پرشورترشدن ستاد خود و جذب آرای جوانان اقدام به دعوت از فوتبالیست‌ها و هنرمندان می کند.

او شب گذشته شهاب کرمی،بازیکن سابق پرسپولیس را به اسدآباد آورد.

در برخی از ستادها هم دادن شام یکی از راه ها برای جلب آرا است.

تبلیغات و اشتغال‌زایی موقت

تعدادی از کاندیداهی شورای شهر در اسدآباد نیز افرادی را برای کار و پذیرایی از شهروندان جذب کرده اند و روزانه به آن‌ها مبلغی دستمزد پرداخت می کنند  و به‌عبارتی شغلی نیمه ثابت ایجاد کرده اند!

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و  انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و  ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استان همدان برگزار می شود.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.