رئیس پلیس فتای استان کرمان از شهروندان خواست: از انتشار هر گونه اخبار انتخاباتی در فضای مجازی که از صحت آن اطمینان ندارند، خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: اخبار جعلی و کذب، آن دسته اخبار بی محتوا و غیرواقعی هستند که این روز‌ها با نزدیک شدن به انتخابات، با هدف پخش اطلاعات غلط در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است.

او به منظور تمیز دادن اخبار صحیح از اخبار کذب و جعلی گفت: لازم است ضمن بررسی منبع خبر و اینکه آیا از شبکه‌های اجتماعی کپی شده یا منبع معتبری دارد در مورد گوینده مطلب نیز تحقیق کنیم.

سرهنگ یادگارنژاد افزود: ممکن است یک خبر یا کلیپ بعد از چند ماه با عنوان جدید بازنشر شود؛ بنابراین باید به تاریخ خبر دقت و در خصوص خبر حتما  به اینکه آیا این متن یا کلیپ منطقی است یا خیر، فکر کنیم.

رئیس پلیس فتا استان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: ضمن انتشار ندادن شایعات و اخبار کذب از هر گونه اظهار نظر توهین‌آمیز و دروغین در فضای مجازی خوداری کنند؛ چرا که این موضوع نیز جرم است و در قانون جرایم رایانه‌ای نیز دیده شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.