ماموستا امامی گفت: نامزد‌ها باید اخلاق انتخاباتی و حق الناس را به طور کامل رعایت کنند تا زمینه انتخاب افراد لایق بهتر فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار داشت: رعایت اصول اخلاقی در رقابت‌های انتخابات هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی برای نامزد‌ها واجب بوده ونامزد‌ها باید از توهین و تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

او با بیان اینکه در شرایطی که اخلاق انتخاباتی بخوبی رعایت شود مردم فرصت پیدا خواهند کرد تا با تحقیق و آگاهی کامل دست به انتخاب فرد اصلح بزنند، افزود: گاهی مشاهده می‌شود که افراد برای مطرح کردن خود دست به تخریب دیگران می‌زنند که این شرایط نباید در فضای انتخاباتی فراهم شود.

ماموستا امامی بیان کرد: نامزد‌ها در ایام تبلیغات سعی کنند از مزاحمت بی مورد و ایجاد سر و صدا و ترافیک خودداری کنند تا شهروندان در آرامش کامل به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

او با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی نیز گفت: مسئولان ما در امر مدیریت محصولات کشاورزی کوتاهی کرده و شاهد از بین رفتن صد‌ها تن میوه از جمله سیب در سطح شهرستان‌ها هستیم.

امام جمعه مهاباد همچنین ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی نیز اضافه کرد: امروز صنایع دستی و محلی به عنوان یک پتانسیل برای جذب گردشگر، اشتغالزایی و درآمد مطرح است که از مهم در کشور ما مغفول مانده است.

اسامی ۱۵۲ نفر از تایید صلاحیت شدگان نهایی شورا‌های اسلامی شهر مهاباد روز گذشته مشخص و فهرست آنان منتشر شد.

برهمین اساس از این تعداد ۱۲۲ نفر مربوط به نامزد‌های شورای اسلامی شهر مهاباد، ۹ نفر مربوط به شهر "خلیفان" و ۲۱ نفر مربوط به شهر "گوگ تپه" است که در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در این شهر‌ها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

برای برگزاری انتخابات در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.