رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد از قرارگیری دو عضو هیات علمی این دانشگاه در فهرست سرآمدان علمی ایران در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید دشتی زاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: این دانشگاه با کسب اعتبار علمی ۴۵۸ از میان ۴۱ مرکز دارای سرآمد علمی درسال ۱۴۰۰ حائز رتبه ۲۱ شده و محمد مظلوم اردکانی و مهدی حسن‌زاده از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد در فهرست سرآمدان علمی ایران قرار گرفته‌اند.

او افزود: به این افراد با توجه به اعتبار علمی، حمایت‌هایی شامل پژوهانه، اعتبار خدمات شبکه آزمایشگاهی و امتیاز جذب محقق پسا دکتری تعلق می‌گیرد.

دشتی زاد ادامه داد: فدراسیون سرآمدان علمی ایران، تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ نفر از محققان کشور را به عنوان سرآمدان علمی و تعداد ۱۵ نفر را به عنوان سرآمد علمی جوان (زیر ۴۵ سال) انتخاب کرده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار کرد: این فدراسیون برنامه‌ای را جهت دستیابی به مرجعیت علمی با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و از ابتدای سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است.

او افزود: این برنامه در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی و ارائه حمایت‌های ویژه از این افراد، کشور را به سمت مرجعیت علمی در جهان سوق داده و با حمایت محققان سرآمد و توانمند برای افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان سبب تقویت مراودات علمی و ارائه توانمندی‌های معتبر علمی کشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار