شورا‌های شهر برآمده از انتخاب و اراده مردم هستند و در سطح محلی، حکمرانی مطلوب و مناسب را در سطح شهری موظف هستند پیاده‌سازی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات شورای شهر نماد بارزی از مردمسالاری دینی است که خروجی این انتخابات نقش بارزی در سیاستگذاری شهری ایفا می‌کند.

شوراهای شهر برآمده از انتخاب و اراده مردم هستند و در سطح محلی، حکمرانی مطلوب و مناسب را در سطح شهری موظف هستند پیاده‌سازی کنند.

در ادامه اخبار منتشر شده در مراکز را در خصوص انتخابات شورای شهر و روستا  می خوانید.

آمار نهایی داوطلبان انتخابات شوراها در مهاباد اعلام شد

سلیمان پاکزاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد اظهار داشت: براساس بررسی صلاحیت‌هایی که در هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت شهرستان و استان صورت گرفته از حوزه انتخابیه مهاباد ۱۲۲ نفر تایید نهایی که از این تعداد ۱۰۵ آقا و ۱۷ خانم هستند و همچنین ۲۰ نفر انصراف دادند و ۱۸ نفر هم رد صلاحیت شدند.

از رقابت ۵۸ نامزد در انتخابات شورا‌های شهر‌های مینودشت تا رصد فضای مجازی و برخورد با متخلفان انتخاباتی

حسینی نیا فرماندار مینودشت از رقابت ۵۸ نامزد در انتخابات شورا‌های شهر‌های این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۴ نامزد برای ۵ کرسی شورای شهر مینودشت و ۱۴ نامزد نیز برای ۵ کرسی شورای شهر دوزین رقابت می‌کنند. همچنین نتایج نهایی تعداد داوطلبان شورا‌های روستای این شهرستان اعلام نشده است.

اتمام حجت تبلیغاتی شهرداری قم / درخواست ساکنین اطراف قبرستان وادی السلام از کاندیدا‌های شورای شهر

مهدی کلانترزاده،مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم نظارت بر تبلیغات انتخاباتی را بر عهده ستاد انتخابات استان دانست و گفت: شهرداری قم در خصوص نحوه تبلیغات و محتوای آن‌ها هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

سوالات دانشجویان تبریزی از داوطلبین شورای شهر تبریز

از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز با انتشار نامه‌ای خطاب به کاندیدا‌های شورای شهر تبریز خواستار پاسخگویی درباره برخی موضوعات و سوالات پیرامون خود و شهر تبریز شدند.

آغاز تبلیغات شورا‌ها از امشب ؛ تعیین مکان‌های تبلیغات انتخاباتی

حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در مازندران، امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد طبق برنامه زمان‌بندی از طرف فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها آگهی می‌شود و داوطلبان تایید صلاحیت شده از امشب می‌توانند فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کنند.

از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در مهریز تا مشارکت بیش از ۱۹ هزار رأی اولی یزدی در انتخابات ۱۴۰۰

ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد مجموع آمار رای اولی‌های استان یزد را ۱۹ هزار و ۸۶۶ نفر دانست و گفت: براساس آمار ۹ هزار و ۹۹۹ نفر آقا و ۹ هزار و ۸۷۶ نفر خانم می‌توانند نخستین برگه رای خود در عرصه‌های انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

از ممنوعیت نصب تبلیغات روی تاسیسات شهری تا حضور پررنگ شیوخ و هیات‌های مذهبی در انتخابات

منصور علوانی، شهردار خرمشهر گفت: کاندیداها و اعضا ستادهای انتخابات باید از نصب هر گونه برچسب و پوستر تبلیغاتی بر روی تیرهای برق ، دستگاه های خودپرداز ، جداول ، تابلوها ، علائم راهنمایی و رانندگی ، اِلمان ها ، مبلمان های شهری ، دیوارها ، درختان ، ایستگاه های اتوبوس ، تاسیسات شهری و... خودداری کنند.

از توجیه نامزد‌ها تا پویش‌های انتخاباتی در استان مرکزی

جلسه توجیهی نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر‌های محلات و نیم ور با حضور اعضای شورای تامین، اعضای هیات اجرایی و نظارت و بازرسی و ریاست دادگستری محلات در فرهنگسرای اندیشه شهر محلات برگزار شد.

تبلیغات کاغذی انتخابات شورا‌ها در ملایرممنوع است/تخلف های انتخاباتی و تبلیغ های زودهنگام شوراها زیر پوست شهر

قدرت الله ولدی، فرماندار ملایر گفت: تبلیغات کاغذی نامزد‌های انتخابات شورا‌ها ممنوع است و به همه نامزد‌های انتخاباتی اجازه تبلیغات بنری متحد الشکل را داده ایم.

تخلف های انتخاباتی و تبلیغ های زودهنگام شوراها زیر پوست شهر

اعلام اسامی نامزدهای انتخاباتی شورای شهر بیرجند و بازار داغ وعده وعیدهای انتخاباتی در فضای مجازی

در اجرای ماده ۵۱ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آیین نامه اجرایی، اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامى شهرها به همراه کد انتخاباتی آن‌ها از سوی فرمانداری‌ها منتشر شد.

از افزایش ۳۰ درصدی شعب اخذ رای تا تایید صلاحیت ۲ عضو از ۳ عضو رد صلاحیت شده شورای شهر

از مجموع ۱۵ عضو فعلی شورای شهر مشهد، شش نفر برای ششمین دوره انتخابات شورای این شهر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد سه نفر تایید صلاحیت و سه نفر رد صلاحیت شدند و به هیئت مرکزی نظارت، مستقر در مجلس، اعتراض کردند که در نهایت دو نفر تایید صلاحیت شدند.

۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر در جاجرم واجد شرایط رای دادن/تبلیغات پیش از موعد تخلف است

دکتر جدی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا گفت:هر گونه تخلف در تبلیغات شورا‌های به هیئت‌های نظارت کشور اعلام و برخورد خواهد شد. تبلیغات فقط در زمان اعلام شده یعنی ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه جاری امکان پذیر است، در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود. همچنین فعالیت نامزد‌های انتخابات شورا در فضای مجازی نه بصورت گسترده بلکه در حد بررسی مسائل شهر و اعلام نظرات مانعی ندارد.

از نقش پررنگ مردم در انتخابات تا لزوم مشارکت حداکثری

مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام گفت: هرچه مردم بیشتر پای صندوق‌های رأی بیایند و انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشند، پشتوانه نظام محکم‌تر می‌شود و در سطوح بین‌المللی و داخلی کارسازتر و مفیدتر خواهد بود.

تخلف های انتخاباتی و تبلیغ های زودهنگام شوراها زیر پوست شهر

از اعلام اسامی نهایی نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهرکرد تا مشارکت مردم در انتخابات برای ناامید کردن دشمن

عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرکرد گفت: اسامی کامل نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرکرد ۸۵ داوطلب، هفشجان ۱۲ نفر، طاقانک ۸ نفر، کیان ۱۲ نفر، نافچ ۱۴ نفر، سورشجان ۱۰ نفر، سودجان ۹ نفر، هارونی ۱۲ نفر و فرخشهر ۳۱ نفر اعلام شد.

پیش بینی ۲۵ شعبه اخذ رای در بخش بشاریات/آغاز پخش برنامه‌های استانی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری

شیشه گر‌ها بخشدار بشاریات گفت: ۱۹۲ نفر به عنوان داوطلب برای کسب ۸۱ کرسی شورا‌های اسلامی ثبت نام کرده اند که ۱۸۳ نفر از آن‌ها مرد هستند. بخش بشاریات دارای ۳۲ روستا است که ۲۷ روستا واجد شرایط برای برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی هستند.

از مهیا شدن تمهیدات انتخاباتی تا تبلیغات مجازی کم هزینه
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان گفت: تمام تمهیدات لازم برای هرچه بهتر ایفا نمودن وظایف بازرسان انتخابات مهیا شده است.

از انتشار اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی تا شرکت حداکثری در انتخابات

رنجبر فرماندار کرمانشاه با بیان این‌که حدود ۲ هزار صندوق اخذ رای را در شعب سراسر شهرستان توزیع خواهیم کرد، گفت : از این تعداد حدود هزار و ۶۰۰ صندوق الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر و روستا‌ها است که در هر شعبه دو تا پنج صندوق الکترونیکی مستقر خواهد شد.

او گفت : تمام فرآیند برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود و عوامل برگزاری انتخابات هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

آغاز تبلیغات داوطلبان شورا‌های شهر و روستا از فردا/ دفترچه حقوق و تکالیف نامزد‌های انتخابات شورا‌ها منتشر شد

محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: از فردا (پنج شنبه ۲۰ خرداد ماه) به مدت یک هفته داوطلبان تأیید صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند برای برنامه‌های خود تبلیغ کنند.

او افزود: داوطلبان در این مدت بر اساس قانون می‌توانند پوستر‌های خود را در مکان‌های تعیین شده نصب کرده و در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ کنند.

داغ های انتخابات شوراها در هرمزگان/ از فهرست های محله ای تا سیاسی

فرمانداری‌ها و بخشداری تا ساعت ۱۲ امروز اسامی تایید شدگان نهایی را منتشر می‌کنند. تبلیغات رسمی نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز از ساعت ۲۴ امشب آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

از تایید صلاحیت ۲۰۳۵۱ داوطلب شوراها تا شوراها پل مکمل ارتباط میان مردم و دولت

کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۲۰۹نفر از داوطلبان حوزه شوراهای اسلامی شهر و ۱۹ هزار و ۱۴۲ نفر در حوزه شوراهای روستایی استان تایید صلاحیت نهایی شدند.

۲۸ خرداد روزی سرنوشت ساز برای ایران اسلامی

حسن نبوتی سرپرست فرمانداری ایذه گفت: برای شرکت در انتخابات شهر و روستا در ایذه ۱۵۲ نفر نامزد شدند که از این تعداد ۱۳۹ نفر در این شهر و ۱۳ نفر در دهدز برای حضور در انتخابات شورای شهر و روستای ایذه تایید صلاحیت شدند.

ازخود شیفتگی تا برندسازی در تبلیغات برخی نامزد‌های انتخاباتی/اعلام نهایی نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی در کرج

ستاد انتخابات شهرستان کرج اسامی نامزد‌های انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری در این شهرستان را به تفکیک شهر منتشر کرد.

بر این اساس ۶۱۶ داوطلب انتخابات پیش روی شورا‌های اسلامی شهری حوزه انتخابیه مرکزی کرج تائید صلاحیت اسامی آن‌ها در سایت فرمانداری کرج منتشر شده است.

تخلف های انتخاباتی و تبلیغ های زودهنگام شوراها زیر پوست شهر

از رقابت ۴۹۵ نامزد شورای شهر برای ۱۱۱ کرسی در استان سمنان تا برگزاری دوره‌های آموزشی برای دست اندرکاران اجرایی انتخابات

سید عباس دانایی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت : برخی افراد ثبت‌نام کننده برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های استان سمنان انصراف دادند و برخی نیز صلاحیت‌شان احراز نشد.

اسامی کاندیدای شورای شهر زنجان اعلام شد/ تشکیل کمیته رصد فضای مجازی در زنجان

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان از تشکیل کمیته رصد فضای مجازی در استان زنجان خبر داد و گفت: این کمیته از ۷ اردیبهشت ماه ( زمان تأیید اولیه داوطلبان) شروع به فعالیت کرده است.

او با بیان اینکه با تشکیل کمیته رصد فضای مجازی کلیه فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی شوراها رصد می شود،گفت: تاکنون هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی غیر قانونی در فضای مجازی و حقیقی از سوی نامزدهای انتخاباتی صورت نگرفته است.

تنور داغ انتخابات در استان فارس

سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: شفاف سازی برای نامزدهای شوراهای شهر و روستا اولویت است و مردم نیز با شرکت گسترده در انتخابات به دنبال ارتقای شهر و روستا باشند.

آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا از فردا/ قانون رعایت شود

از فردا یعنی پنجشنبه ۲۰ خرداد تبلیغات نامزدهای شورا‌های شهر و روستا آغاز می‌شود و این فرآیند تا ۷ صبح ۲۷ خرداد یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد یافت.

داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرها نیز در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

فعالیت گروه‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا

از جمله موارد مهمی که این روز‌ها در فضای مجازی همگام با فعالیت ستاد‌ها شکل گرفته، ایجاد موج‌های مطالباتی برای شفاف سازی منابع مالی تشکل‌های مختلف در انتخابات و روند گزینش نامزد‌های انتخاباتی شهر و روستاست که نسبت به سال‌های گذشته، توجه‌های بیشتری را جلب کرده است.

مشکلی در تامین امنیت و سلامت انتخابات وجود ندارد/ افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در اردبیل

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۵ هزار و ۷۵۶ نفر از روستا‌ها برای حضور در شورا‌های اسلامی روستا‌ها شرکت کرده‌اند که ۳ هزار و ۲۵۲ عضو اصلی برای شورا‌های روستا انتخاب می‌شوند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، هم زمان با سراسر کشور، روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.