اویسی گفت: پروژه اجرای یک هزار کیلومتر خط ترافیکی در سطح راه‌های استان قم با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال عملیاتی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، جعفر اویسی رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای، طرح گسترده خط‌کشی در سطح راه‌های استان قم اجرایی شد.

 رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: بی‌تردید اجرای خطوط و نقوش جاده‌ای در هدایت و انتقال پیام‌های ترافیکی به رانندگان، به‌خصوص در شب و ایام بارش و همچنین شرایط مه‌آلود جاده نقشی حیاتی دارد.

او ادامه داد: در ۲ سال گذشته شاهد اجرای چند طرح بهسازی و روکش آسفالت در سطح راه‌های استان بوده‌ایم که به‌منظور ایمن‌سازی آن‌ها نسبت به اجرای خطوط ترافیکی اقدام شده است.

اویسی در خصوص منابع اعتباری این طرح، یادآورشد: تمامی هزینه‌های مربوط به تهیه مصالح و اجرا از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.

او بیان کرد: در قالب این پروژه ضمن اجرای خطوط ترافیکی جدید، نسبت به احیای خطوط امحا شده نیز اقدام می‌گردد و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۰به اتمام برسد.

اویسی اولویت در اجرای خطوط ترافیکی را مربوط به آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و دیگر راه‌های اصلی – شریانی دانست و یادآورشد با توجه به حضور اپراتور‌های فنی باتجربه و همچنین دستگاه خط‌کشی به‌روز شده اداره کل متبوع، نسبت به اجرای خطوط ترافیکی در سطح راه‌های فرعی و روستایی استان، به‌طور امانی اقدام می‌گردد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه ضمن تاکید بر رعایت حداکثری جوانب ایمنی توسط کاربران جاده‌ای، یادآور شد: از عوامل اصلی در حفظ خاصیت انعکاسی و افزایش ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور وسایل نقلیه از روی خطوط به‌خصوص طی ساعات اولیه اجرای آن می‌باشد.

در استان قم ۲۰۹ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه‌های شریانی استان ۶۰۹ کیلومتر می‌باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.