اویسی گفت: فاز چهارم پروژه بزرگ جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم – تهران به طول ۲۵ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جعفر اویسی رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  گفت: بااعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم – تهران عملیاتی شد.

به گفته اویسی، این طرح در راستای تامین ایمنی حداکثری سفر‌های برون‌شهری در سومین محور ترافیکی کشور، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های آزادراه قم – تهران عملیاتی شده است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تصریح کرد: تمامی هزینه‌های این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.

اویسی طول مسیر پروژه را بیش بر ۲۵ کیلومتر ذکر کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح که در رفوژ آزادراه قم – تهران عملیاتی می‌شود بالغ‌بر ۴ هزار و ۲۸۴ قطعه نیوجرسی مفصلی جایگزین گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم – تهران خواهد شد.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در باره بازه زمانی تکمیل طرح نیز عنوان کرد: بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه دوساله است که با توجه به اهمیت تامین حداکثری ایمنی در آزادراه قم – تهران در صورت تامین و تزریق به‌موقع منابع اعتباری تا پایان سال جاری طرح تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌گردد.

اویسی در ادامه یادآور شد: طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم تهران تاکنون در چهار فاز اجراشده که در فاز نخست گارد ریل‌های ۱۵ کیلومتر از رفوژ آزادراه قم تهران جای خود را به نیوجرسی‌های مفصلی داده‌اند.

او افزود: در فاز دوم طرح نیز در ۱۱ کیلومتر از آزادراه قم - تهران نیوجرسی‌های مفصلی جایگزین گارد ریل‌های رفوژ شده است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم طول اجرایی فاز سوم را نیز ۱۳ کیلومتر برآورد و تصریح کرد: با اجرای فاز پایانی (فاز چهارم) این پروژه که به طول ۲۵ کیلومتر است درمجموع ۶۵ کیلومتر از رفوژ آزادراه قم – تهران با استقرار نیوجرسی‌های مفصلی ایمن‌تر می‌گردد که این به معنای اجرای کامل طرح دررفوژ آزادراه قم- تهران است.

اویسی در خصوص مشخصات فنی نیوجرسی‌های مفصلی توضیح داد: طول هر قطعه نیوجرسی مفصلی شش متر، ارتفاع یک متر و وزن آن ۸/۴ تن است.

او ادامه داد: به دلیل اتصال نیوجرسی‌ها به‌وسیله قطعات مفصلی و پیوستگی زنجیروار آن‌ها به یکدیگر در صورت برخورد وسایل نقلیه با هر یک از این حفاظ بتنی به‌صورت متصل و یکپارچه عمل کرده و از ورود خودرو به لاین مقابل تا حد امکان جلوگیری می‌کند.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان قم پایان یادآور شد: با اجرای این طرح در رفوژ آزادراه قم – تهران که با ترافیک پرحجمی روبرو است از رانندگان انتظار می‌رود با رعایت کامل جوانب ایمنی تعامل لازم را با مجریان طرح‌های عمرانی داشته باشند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.