مدیریت تعاون روستایی خراسان شمالی از خرید دانه روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جلیل رمضانی مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: امسال شبکه شرکت‌های تعاونی روستایی استان آمادگی خرید کلزا، بصورت تضمینی و مباشرتی شرکت غله و خرید توافقی با همکاری شرکت کشاورزی آستان قدس را دارند.

رمضانی افزود:بدین منظور از زمان آغاز خرید این محصول مقدار ۱۵۰ تن کلزا بصورت توافقی و بالاتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: امسال برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول، تعداد ۵ مرکز خرید تضمینی و توافقی در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، جاجرم و اسفراین تجهیز و آمادگی تحویل محصول کشاورزان را دارند.

رمضانی افزود: با توجه به سرانه مصرف روغن در کشور و برای کاهش ‏وابستگی‌های مربوط به واردات روغن در سطح کشور، سیاست وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از کشاورزان برای کشت و تولید این محصول می‌باشد که بدین لحاظ امسال قیمت خرید تضمینی این محصول نسبت به سال ‏گذشته از رشد یک و نیم برابری برخوردار است. ‏

رمضانی با اشاره به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت ۱۱ هزار تومان است و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۹ درصد و افت ناخالص بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

 مدیریت تعاون روستایی خراسان شمالی ادامه داد: کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از ۳ هزار و ۲۴۷ تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی تحویل شده است.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.