رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۳۳هزار و ۷۵۹ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۵ هزار و ۹۹۶ نفر به کرونا قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۳۳هزار و ۷۵۹ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۵ هزار و ۹۹۶ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: دومین روز بدون فوتی ناشی از بیماری کرونا در خردادماه ۱۴۰۰ در این استان به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: همچنان محافل و دورهمی‌های خانوادگی عامل و مقصر اصلی انتقال بیماری کرونا در استان است.

او ادامه داد: کماکان روند شیوع بیماری کرونا در استان نزولی است، البته بعضاً در برخی از مناطق استان این روند نزولی، متوقف و حتی افزایشی می‌شود، اما بطور کلی روند شیوع بیماری در استان کاملاً نزولی است.

شیرانی گفت: به شدت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در استان کاهش یافته است، که می‌تواند زنگ هشدار افزایش شیوع بیماری کرونا را به صدا درآورد.

او افزود: بر اساس اطلاعات اخذ شده از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، همچنان دورهمی ها، محافل و مجامع خانوادگی و فامیلی بیشترین نقش را در انتقال بیماری ایفا می‌کند و قریب به ۷۰ درصد موارد ابتلا ناشی از شرکت در محافل و مهمانی‌های خانوادگی است.

شیرانی اضافه کرد: بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، هم اینک ۷ شهرستان شامل اردل، بروجن، سامان، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۳ شهرستان شامل خانمیرزا، بن و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.

او ادامه داد: محدودیت‌ها کماکان بر اساس رنگ بندی‌ها اعمال و رنگ بندی‌ها تعیین می‌کنند که چه محدودیت‌های در هر شهرستان اعمال شود.

شیرانی گفت: تمامی محدودیت‌های مناطق با وضعیت نارنجی همچنان در این شهرستان‌ها ادامه دارد.

او افزود: تجمع بیش از ۱۵ نفر در ستاد‌های انتخاباتی در شهر‌های نارنجی و بیش از ۲۵ نفر در شهر‌های با وضعیت زرد ممنوع است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار