از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۳۳هزار و ۵۳۳ نمونه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام و ابتلای ۴۵ هزار و ۹۲۹ نفر به کرونا قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۳۳هزار و ۵۳۳ نمونه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام و ابتلای ۴۵ هزار و ۹۲۹ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: هم اکنون وضعیت شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خانمیرزا زرد و وضعیت سایر شهرستان‌های استان نارنجی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: خطر عادی انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه کاهش استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تجمعات و مسافرت‌ها به نگرانی‌ها از افزایش شیوع بیماری کرونا در استان دامن می‌زند.

او ادامه داد: عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند استان را با خطر جدی افزایش شیوع بیماری کرونا مواجه نماید کما اینکه شهرستان سامان از وضعیت زرد خارج و تبدیل به وضعیت نارنجی شد.

شیرانی گفت: بمنظور پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و تداوم سیر نزولی آمار مبتلایان به این بیماری، محدودیت‌های جدید تردد خودرو‌های غیر بومی در تعطیلات پیش رو (از سه شنبه ۱۱ تا دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰) در استان اعمال می‌شود.

او افزود: خودرو‌های غیر بومی در استان مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی و تردد‌های بین شهرستانی مشمول جریمه ۵ میلیون ریالی می‌شوند.

شیرانی اضافه کرد: رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی لازمه پیشگیری از ورود به موج پنجم شیوع بیماری کرونا است.

او ادامه داد: تجمع بیش از ۱۵ نفر در ستاد‌های انتخاباتی در شهر‌های نارنجی و بیش از ۲۵ نفر در شهر‌های با وضعیت زرد ممنوع است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار