محمود الزهار اعلام کرد احزاب سیاسی صهیونیست برای مردم فلسطین تفاوتی ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه گفت: اینگونه نیست که فلسطینیان از پایان دوره بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی خوشحال باشند، زیرا احزاب صهیونیست برای ما تفاوتی ندارد و همه اشغالگرند و خواسته ما پایان اشغالگری است.

بر این اساس، محمود الزهار در گفتگوی اختصاصی با الجزیره مباشر با بیان این مطلب به اقدام پلیس رژیم صهیونیستی به تعلیق راهپیمایی راستگرایان افراطی یهودی در قدس اشغالی اشاره کرد و گفت در واقع دلیل اصلی این اتفاقات نتانیاهوست. او خواست شرایط را به هم بریزد و در برابر اوضاع جدید سیاسی که پس از موفقیت رقبایش در تشکیل کابینه ایجاد شد مانع ایجاد کند، چنانچه در اتفاقات پیش از این و حتی در جنایات سال‌های اخیر نقش داشت.

وی افزود: همچنین تجربه‌ای که رژیم صهیونیستی از جنگ اخیر به دست آورد موجب شد تا در پی آن باشد با تحرکاتی افکار را منحرف کند. تا زمانی که این فرد در راس حاکمیت است غزه، کرانه باختری، مقدسات فلسطین و ... بازیچه دست صهیونیست هاست مگر اینکه بفهمند ما اجازه نمی‌دهیم به مقدساتمان اعم از مسجد الاقصی، دین اسلام، سرزمین فلسطین از جمله اراضی اشغالی ۱۹۴۸ توهین کنند. به همین دلیل این بازی باید خاتمه می‌یافت، چون افکار عمومی فلسطین نمی‌تواند تاوان اختلافات داخلی اسرائیل را بپردازد.

این مقام حماس گفت: موفقیت اصلی در تحولات اخیر برای ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بود، چون استوار در برابر ارتش، پلیس و شهرک نشینان اسرائیلی ایستادند. حرکت این فلسطینیان جرقه‌های اولیه بود. ما نمی‌توانیم برادرانمان را بدون پشتوانه رها کنیم، چون اول چیزی که باید مد نظر باشد حفظ کرامت، ملیت، حب وطن و حب مقدساتی است که ساکنان اراضی ۱۹۴۸ دارند. آنچه حماس انجام داد در واقع این بود که نگذاشت قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و مسجد الاقصی تنها بمانند.


الزهار تاکید کرد: در عملیات اخیر اقدام مقاومت فلسطین به نوعی زنگ بیدارباش برای رژیم صهیونیستی بود به همین دلیل این رژیم تلاش‌هایی را آغاز کرد تا بتواند بخشی از اعتماد از دست رفته را به کابینه و ارتش اسرائیل بازگرداند، چون می‌دانند وقتی یک یهودی به این نتیجه برسد که امنیت و مالش در معرض تهدید است تردید نمی‌کند و به کشور مبدا باز می‌گردد. آنچه نبرد اخیر برای ما به همراه داشت همدلی و همراهی نوار غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و قدس بود.

الزهار درباره پایان دوران نتانیاهو در فلسطین اشغالی گفت اینکه از رفتن نتانیاهو و آمدن کابینه جدید خوشحال باشیم نوعی اهانت به افکار عمومی فلسطین است، زیرا همه می‌دانند آنکه این رژیم را بنا کرد حزب کار بود. حزب کار بود که با توافقنامه هایی، چون اسلو سبب شکاف در فلسطین شد در نتیجه نمی‌توان گفت که مردم فلسطین یکی از این‌ها را بر دیگری ترجیح می‌دهد. حضور هیچ یک از آنان در فلسطین بر دیگری ارجحیت ندارد. کوچک و بزرگشان شهرک نشینند، وطنشان اینجا نیست بلکه در اینجا در جستجوی وطنند. نتانیاهو از پدری آمریکایی و لیبرمن از پدری روس است در نتیجه این حزب یا آن حزب برای ما تفاوتی ندارد و آنچه ما در پی آنیم پایان اشغالگری در سرزمین مان و مقدسات مان و بازگشت اشغالگران به همان جایی است که از آنجا آمده اند یا به خواست خدا سرنوشتشان دفن شدن در همین سرزمین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار