حماس لغو راهپیمایی شهرک نشینان را شکستی جدید برای رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد اقدام رژیم اشغالگر در لغو مراسم شهرک نشینان صهیونیست با نام راهپیمایی پرچم شکستی جدید برای این رژیم و دلیلی بر تثبیت معادله جدید است یعنی معادله ”قدس خط قرمز است“.

خبرگزاری فرانس پرس پیش از این گزارش داد راهپیمایی فعالان راست افراطی رژیم صهیونیستی که قرار بود روز پنجشنبه در شرق قدس برگزار شود، لغو شد. این مراسم تاکنون دوبار لغو شده و با اعتراض افراطی‌های صهیونیست بار دیگر خبر برگزاری آن اعلام شده است.

صهیونیست‌ها و برخی از مقامات کنست لغو این راهپیمایی را تسلیم در برابر حماس عنوان کرده اند.

قرار بود روز پنج‌شنبه هفته جاری در مراسم راهپیمایی پرچم که از سوی سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده است، صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و برافراشتن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید کنند.

خلیل الحیه، نایب رئیس جنبش حماس در نوار غزه پیشتر گفته بود: «به اسرائیل، میانجیگران و همه جهانیان درباره نزدیک شدن به راهپیمایی پرچم‌ها که قرار است (روز پنجشنبه) از قدس و مسجد الاقصی آغاز شود، هشدار می‌دهیم و امیدواریم این پیام به طور واضح به (گوش همه) برسد تا روز پنجشنبه مانند تاریخ یازدهم ماه مه (آغاز حملات به غزه) نشود. دشمن تلاش می‌کند تا با اعلام راهپیمایی جدید پرچم‌ها شرایط جدیدی را ایجاد کند. به میانجیگران می‌گوییم که وقت آن رسیده است تا این اشغالگر، مهار شود، چون در غیر این صورت حملات کوبنده به قوت خود باقی خواهد ماند. “

داوود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در گفتگو با شبکه المسیره گفته بود: راهپیمایی که شهرک نشینان قصد دارند پنج شنبه آینده برگزار کنند به منزله تعرض به ملت فلسطین است. این راهپیمایی تحریک آمیز است و نباید برگزار شود و نباید اجازه داده شود به نوعی تعرض به مسجدالاقصی و اهالی قدس چه در باب العامود یا بخش قدیمی قدس اشغالی تبدیل شود. چنین چیزی غیرقابل قبول است به همین سبب به همه میانجی‌ها و کسانی که خواستار تثبیت آتش بس و آرامش در منطقه هستند می‌گوییم باید رژیم اشغالگر را برای جلوگیری از برگزاری این راهپیمایی تحت فشار قرار دهند و آن را از نزدیک شدن به مناطق اطراف مسجدالاقصی منع کنند، زیرا عبور آن از نزدیک مسجدالاقصی به منزله اقدامی تحریک آمیز علیه اهالی قدس است و باعث تعرض به اهالی قدس می‌شود و چنین چیزی برای مقاومت غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار