از پایان یافتن فرصت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات تا رصد کامل فعالیت‌های تبلیغاتی

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت : با پایان یافتن فرصت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر‌های استان از هزار و ۱۱۱ نفر داوطلب ثبت نام شده تعداد ۶۱نفر انصراف، ۱۳۵ نفر رد و ۹۱۵ نفر مهر تایید هیات اجرایی و نظارت را گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت : نتیجه بررسی شکایت داوطلبانی که در مراحل قبل رد صلاحیت شده اند به فرمانداری‌ها ارسال شده و دیروز ۱۷ خرداد به صورت محرمانه به داوطلبان ابلاغ شده است.

او زمان تبلیغات را از ۲۰ خرداد به مدت یک هفته و تا ۲۴ ساعت قبل از زمان اخذ رای دانست و از فرمانداران، هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی خواست رفتار نامزد‌ها را در چارچوب قانون و مصوبات ستاد ملی کرونا رصد و با هرگونه تخلف برخورد قانونی بعمل آورند.

بالایی با یادآوری اینکه ۸۷ درصد داوطلبان از فیلتر اجرا و نظارت عبور کردند، افزود: انتخابات شورا‌ها در ۳۴ شهر و برای ۱۸۲ کرسی در تاریخ ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار و بصورت میانگین برای هر کرسی پنج نفر رقابت خواهند کرد.

با تخریب و بی اخلاقی رای جمع نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با توصیه به فعالان ستاد‌های انتخاباتی و طرفداران کاندیدا‌ها به رعایت اخلاق و قواعد رقابت، گفت: با تخریب و بی اخلاقی رای جمع نمی‌شود.

حسین خوش اقبال گفت: باید تلاش شود انتخابات بعنوان مهمترین پروژه سیاسی نظام اسلامی در سال ۱۴۰۰ با حداکثر کیفیت برگزار شود.

او با اشاره به افزایش فعالیت‌های انتخاباتی با با راه اندازی ستاد‌ها در استان‌ها افزود: امیدواریم این روند در روز‌های آتی با بهبود کیفیت مباحث در مناظرات و افزایش سطح اعتماد عمومی به کاندیدا‌ها تقویت شود

او با اشاره به آغاز روند سفر‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها به استان‌ها افزود: لازم است مسئولان ستاد‌ها و طرفداران کاندیدا‌ها دقت بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

الزامی بودن رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی داوطلبان شورا‌های اسلامی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر با تأکید بر رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی داوطلبان شورا‌های اسلامی گفت: ضمن حفظ احترام یکدیگر از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری کرده و برای مردم الگوی تمکین به قانون باشند.

مسلم الماسی گفت: دستگاه قضایی برای سلامت انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی با تمام توان تلاش می‌کند.

او افزود: با توجه به واقع شدن در شرایط کرونایی، فعالیت‌های مغایر با شیوه‌نامه بهداشتی، علاوه بر تخلف انتخاباتی به عنوان جرم در تشدید شیوع ویروس کرونا نیز تلقی خواهد شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر افزود: برای کاهش جرایم انتخاباتی و رسیدگی به این جرایم در خارج از نوبت، شعبه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

رصد کامل فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات

فرماندار شهرستان کرمانشاه از رصد کامل فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات شورا‌ها برای حفظ سلامت انتخابات خبر داد و گفت: با تخلفات انتخاباتی قاطعانه برخورد خواهد شد.

فضل‌الله رنجبر با اشاره به آغاز تبلیغات رسمی نامزد‌های انتخابات از ۲۰ خرداد، گفت: متاسفانه برخی از داوطلبان تبلیغات زودهنگام را آغاز کرده اند که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او با اشاره به معرفی داوطلبان متخلف در تبلیغات به دستگاه قضایی، افزود: این روند با متخلفان تبلیغات انتخاباتی ادامه خواهد داشت.

رنجبر ادامه داد: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی کاندیدا‌ها و هواداران آن‌ها در شرایط قرمز با حضور حداکثر ۱۵ نفر، در شرایط نارنجی با حضور ۲۰ نفر و در شرایط زرد با حضور ۳۰ نفر می‌توانند در ستاد‌ها حضور داشته باشند.

رنجبر با بیان اینکه تمامی فرایند انتخابات شورای شهر کرمانشاه الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: در انتخابات الکترونیکی میزان تخلفات انتخاباتی به حداقل میزان ممکن می‌رسد.

اقتدار نظام جمهوری اسلامی با تکیه به مردم و قدرت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: در روز ۲۸ خرداد همه مردم ایران به دنیا ثابت خواهند کرد که اقتدار نظام جمهوری اسلامی با تکیه به مردم و قدرت کشور است.

مصطفی علما گفت: در روز ۲۸ خرداد همه مردم ایران با وجود برخی مشکلات و کمبود‌ها با حضور یک پارچه در پای صندوق‌های رأی به دنیا ثابت خواهند کرد که اقتدار نظام جمهوری اسلامی با تکیه به مردم و قدرت کشور است.

او افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دنبال حفظ این عزت است و باید با امام خود همراه و همگام باشیم.

نقش علما و روحانیون در تشویق و ترغیب مردم در پای صندوق‌های رای

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، گفت: علما و روحانیون نقش ویژه‌ای در تشویق و ترغیب مردم در پای صندوق‌های رای دارند و به پرشور کردن انتخابات کمک می‌کنند.

حجت‌الله فاضلی با تاکید بر حضور گسترده همه اقشار جامعه در انتخابات ۲۸ خرداد امسال، گفت: علما و روحانیون نقش ویژه‌ای در تشویق و ترغیب مردم در پای صندوق‌های رای دارند و به پرشور کردن انتخابات کمک می‌کنند.

او با بیان اینکه علما و روحانیون در قبال نظام، کشور و مردم احساس تکلیف و مسوولیت می‌کنند، افزود: بی تفاوتی در اسلام انقلابی معنا ندارد، تکلیف ما در هنگام انتخابات روشن است و علما نقش ویژه‌ای در این عرصه دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.