در استان مرکزی ۷۴۹ نامزد‌ شورای شهر داوطلب حضور در پارلمان‌های شهری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در استان مرکزی ۷۴۹ نامزد‌  شورای شهر داوطلب حضور در پارلمان‌های شهری هستند و اسامی نهایی این نامزد‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغ شده و فرمانداران در حال انتشار این اسامی هستند.

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در استان مرکزی ۷۴۹ نفر داوطلب انتخابات شورا‌های شهر هستند و ۴ هزار و ۷۷۵ نامزد انتخاباتی هم داوطلب حضور در شورا‌های روستا هستند..

اکرمی افزود: داوطلبان شورا‌های شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۶ خرداد به مدت یک هفته فرصت دارند تا تبلیغات انتخاباتی داشته باشند و خود را به مردم معرفی کنند و ۲۴ ساعت قبل از رای گیری از ساعت ۷ صبح پنجشنبه ۲۷ خرداد همه تبلیغات‌های انتخاباتی ممنوع می‌شود.

او اضافه کرد: در روز ۲۸ خرداد انتخابات برگزار می‌شود و یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر واجد شرایط رای در استان مرکزی فرصت دارند در این روز در پای صندوق‌های رای حضور یابند و به نامزد انتخاباتی مد نظرشان رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: همچنین از مجموع رای دهندگان ۲۳ هزار و ۴۰۳ نفر به عنوان رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

او از افزایش ۱۱ درصدی شعب اخذ رای ریاست جمهوری و افزایش ۶ درصدی شعب اخذ رای شورا‌های شهر و راستا نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: با این افزایش تعداد شعب اخذ رای ریاست جمهوری به هزار و ۱۸۸ شعبه وشعب اخذ رای شورا‌های شهر و راستا هم به هزار و ۵۱۰ شعبه رسیده است.

اکرمی تاکید کرد: همه اقلام انتخاباتی از جمله تعرفه‌ها و دستورالعمل‌های تبلیغات از وزارت کشور تحویل گرفته شده و به فرمانداری‌ها و بخش داری‌ها تحویل داده شده است تا همه دستگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها در چارچوب قانون حرکت کنند.

او در پایان با اشاره به اتخاذ تمهیدات بهداشتی گفت: تمامی تمهیدات بهداشتی برای انتخابات ایمن پیش بینی شده است و امیدواریم مردم با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر دشمن را مایوس کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.