صادقی گفت: ۲۸ درصد از دانش آموزان اضافه وزن دارند و نیازمند ورزش، تحرک و اصلاح تغذیه هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عین الله صادقی معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: به دلیل تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا، طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) به صورت غیرحضوری در استان اجرا شد.

وی اظهار داشت: بی تحرکی، مصرف فست فود و غذا‌های مضر باعث بروز پدیده چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان شده است.

صادقی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۲۱ هزار و ۷۶۳ دانش آموز در اجرای طرح ثانویه کوچ قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰۸ هزار و ۲۳۰ دانش آموز دختر و ۱۱۳ هزار و ۵۳۳ دانش آموز پسر بودند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت سلامت دانش آموزان بر اساس اجرای عدالت آموزشی، تصریح کرد: در بررسی اولیه اجرای طرح ۳۱ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در مدت ۶ ماه اجرای این طرح در سطح مدارس استان شاهد کاهش سه درصدی چاقی و اضافه وزن دانش آموزان بودیم.

صادقی فزود: دانش‌آموزان چاق برای کاهش وزن خود به کارشناسان تغذیه و متخصصان ذیربط مراجعه و در مدت ۶ ماه حداکثر تا ۱۲ کیلوگرم با انجام تمرین‌های ورزشی و تغذیه، کاهش وزن پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا هم دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه وزن و هم دانش‌آموزان لاغر و دارای کمبود وزن را به سمت و سوی دامنه وزنی طبیعی سوق داد.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و رسانه‌ها برای اجرایی شدن طرح کوچ تاکید کرد و افزود: امسال ۹۹ درصد از دانش‌آموزان استان تحت پوشش برنامه کوچ قرار داده است و ما موفق به کسب رتبه اول کشور در اجرای این طرح شدیم.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه چاقی زمینه بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیراست، یادآور شد: برای کنترل و کاهش وزن دانش آموزان نیاز به مشارکت بالای والدین داریم تا دانش آموزان در کنار رعایت نکات تغذیه‌ای به انجام روزانه نرمش و فعالیت‌های ورزشی مناسب در خانه بپردازند.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.