فرمانده انتظامی مهاباد گفت: تبلیغات فروش واکسن کرونا در فضای مجازی، روشی برای کلاهبرداری از شهروندان است.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: استفاده روزافزون شهروندان از فضای مجازی و حضور توأم کلاهبرداران فعال در این فضا که با استفاده از پیام‌های اغواکننده و ترفند مهندسی اجتماعی از اعتماد کاربران سوءاستفاده می‌کنند، زمینه‌ساز کلاهبرداری‌های رایانه‌ای شده است.

توحیدی با بیان اینکه اخیراً شاهد آن هستیم که مجرمان سایبری در حوزه واکسیناسیون کرونا اعمال مجرمانه‌ای را به انجام می‌رسانند، افزود: به‌هیچ عنوان لینک‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی با موضوعات ثبت نام واکسن یا تشکیل پرونده سلامت و نظایر این‌ها را باز نکرده و وارد صفحات اینترنتی نامعتبر نشوند.


بیشتر بخوانید


این مقام انتظامی اضافه کرد: تنها برای تشکیل و استعلام پرونده بهداشتی خود با شماره تماس نزدیک‌ترین مرکز، پایگاه یا خانه بهداشت محل سکونت خود تماس بگیرید.

سرهنگ توحیدی تأکید کرد: جهت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی نبوده و مواظب باشید تا مورد کلاهبرداری واقع نشوید.

او خاطرنشان کرد: همچنین از مراقبان سلامت و بهورزان وضعیت دارا بودن یا نبودن پرونده بهداشتی خود را جویا شوید و توجه داشته باشید خبر‌های حقیقی و معتبر به‌صورت گسترده و عمومی در رسانه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.