فرمانده نیروی انتظامی مهاباد نسبت به شگرد جدید پولشویی مجرمان سایبری در سوءاستفاده از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هشدار داد.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده نیروی انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مجرمان هر بار با ترفندی جدید از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند و جدیدا پلیس فتا یکی از شیوه‌های کلاهبرداری را از شهروندان کشف کرده که در آن کلاهبرداران از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی برای پولشویی استفاده می‌کنند.

سرهنگ توحیدی افزود: در این شگرد مجرمانه، فرد کلاهبردار که اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده است با برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تماس گرفته و عنوان می‌کند که قصد خرید تعدادی سکه طلا را داشته که به علت ابتلا به کرونا و حفظ قرنطینه قادر به خروج از منزل نیست لذا مبلغی پول را به حساب بانکی راننده واریز و از وی درخواست می‌کند که به طلا فروشی مراجعه و تعدادی سکه خریداری کند.


بیشتر بخوانید


این مقام انتظامی اذعان کرد: راننده نیز به طلافروشی مراجعه و پس از خرید سکه‌ها آن‌ها را در مکانی عمومی تحویل می‌دهد غافل از اینکه پولی که به حساب راننده واریز شده سرقتی بوده و پس از چند روز و با شکایت مالباختگان حساب بانکی راننده به عنوان شریک جرم مسدود می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی مهاباد در پایان از شهروندان خواست به هیچ عنوان به اینگونه ادعا‌ها که افرادی ناشناس از شما درخواست می‌کنند در ازای واریز پول اقدام به خرید کالا و یا انتقال پول نموده، اطمینان نکرده چراکه احتمال سرقتی بودن پول‌های واریزی وجود دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.