امام جمعه شیراز گفت: حضرت امام خمینی رحمة الله علیه یک‌نمونه شاخص از شاگردان مکتب جعفری است که دنیا را به دست گرفت و جهانی را که خداوند در آن فراموش شده بود به وسیله فقه آن حضرت تکان داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نماینده ولی فقیه در فارس در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)با اعلام این مطلب که یکی از اقدامات آن حضرت تربیت بیش از ۴ هزار شاگرد در مکتب تربیتی و علمی اش بود، گفت: اگر امروز حوزه علمیه‌ای هست و نجف وقم در چشمان ما می‌درخشد نتیجه تلاش‌هایی است که از زمان امام جعفر صادق علیه السلام شروع شده است.

آیت الله دژکام افزود: حضرت امام خمینی رحمة الله علیه یک‌نمونه شاخص از شاگردان مکتب جعفری است که دنیا را به دست گرفت و جهانی را که خداوند در آن فراموش شده بود به وسیله فقه آن حضرت تکان داده شد.

او در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: اگر به دنبال حل مشکلات جامعه هستیم باید به فکر تربیت وانتخاب آدم‌هایی باشیم که به ریاست و پست هادل نبندند و واقعاً با برنامه به دنبال حل مشکلات باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: تربیت اینگونه افراد که ویژگی‌های اصلی آن‌ها آدمی گری، مروت، راستگویی، اخلاق و انسانیت است تنها منحصر به آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها نمی‌شود چرا که تربیت این چنین افرادی جز با مکتب امام صادق علیه السلام میسر نمی‌شود.

امام خمینی (ره)، شاگرد شاخص مکتب جعفری بود

آیت الله دژکام در ادامه به ویژگی‌های افراد تربیت شده درمکتب امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: افراد تربیت شده دراین مکتب چند ویژگی دارند که یکی از آن‌ها محاسبه است به این شکل که مسلمانی که ادعای تربیت دراین مکتب دارد دائما حواسش به رفتار وکردارش هست و اعمال و رفتارش را ارزیابی می‌کند که از مسیر الهی خارج نشود.

او افزود: کسی که در مکتب امام صادق علیه السلام تربیت شود اگر اشتباهی هم از او سر زند به جای قیافه گرفتن و لجبازی رو به توبه می‌آورد چرا که می‌داند در غیر اینصورت آخر وعاقبتتش رو به سیاهی است.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه سخنان خود درحرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افزود: مردم ایران در تصمیم‌گیری‌های خودهمواره نیاز به چراغ راه دارند ویکی از این چراغ راه‌ها درکشورما شهدایی هستند که برای حفظ و حراست از وجب به وجب این خاک جان خود را فدا کرده اند.

آیت الله دژکام افزود: نمونه‌ی بارز این شهدا سردار حاج قاسم سلیمانی است که اگر چند نفر مانند او در کشور بودند در عرصه‌های اقتصادی، معیشتی و مسکن مشکلات امروز را نداشتیم.

امام خمینی (ره)، شاگرد شاخص مکتب جعفری بود

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار