مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی گفت: تا مهرماه امسال ۳۰۰ مدرسه خیرساز به آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کسایی مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی در آیین کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز روستای خلیفه‌کندی حاتم بخش مرکزی هشترود گفت: خیران استان آذربایجان شرقی پارسال تامین ۱۴۰ میلیارد تومان  هزینه در مدرسه‌سازی را تعهد کرده بودند و این مبلغ امسال به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او گفت: خیران مدرسه‌ساز استان نقش موثری در رفع کمبود‌های نظام آموزشی ایفا می‌کنند و مشارکت آنان روز به روز بیشتر می‌شود.

کسایی احداث مدرسه و فضای آموزشی را یکی از شاخص‌ترین کار‌های نیک و خداپسندانه با آثار ماندگار در جامعه دانست و حمایت خیران را برای احداث واحد‌های آموزشی در مناطق محروم استان را خواستار شد.

 امینیان فرماندار هشترود هم به وجود ۳۴ مدرسه کانکسی، ۷۴ مدرسه تخریبی، ۱۳ مدرسه سنگی و ۲۷ مدرسه فرسوده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۷ مدرسه خیرساز هم‌اکنون در شهرستان در حال احداث است.

 امینیان گفت:هشترود به ۲۵۰ کلاس درس نیاز دارد که برای احداث آن‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او افزود:احداث یک مدرسه سه کلاسه با ۱۳۶ مترمربع زیربنا و با مشارکت خیران روستا در قالب طرح آجر به آجر آغاز شد.

مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی به دنبال سال‌ها فعالیت افراد خیر در منطقه و با هدف جلب مشارکت و کمک‌های مردمی و دولتی در ساخت و نوسازی مدارس به صورت موسسه خیریه و با همت جمعی از خیران فعال استان در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.