سخنگوی دولت روسیه ادعا‌های مدیر اف بی آی، در خصوص حملات سایبری هکر‌های روسی به نهاد‌های آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه ادعا‌های مدیر اف بی آی در خصوص دست داشتن مسکو در حملات سایبری به این کشور را قاطعانه رد کرد.

دیمیتری پسکوف امروز (جمعه) اعلام کرد مسکو قاطعانه با اظهارات کریستوفر وری در خصوص اینکه روسیه مأمن بازیگران مخرب باج افزارهاست، مخالف است.

سخنگوی کرملین با یادآوری اینکه هکر‌ها در هر کشوری در جهان وجود دارند، اظهارات مدیر اف بی آی را احساسی توصیف کرد.

مدیر اف بی آی به تازگی در مصاحبه‌ای مدعی شد رد بسیاری از مهاجمان سایبری باج افزار‌ها که نهاد‌های مختلف آمریکا را هدف قرار داده، به روسیه می‌رسد.

نشریه وال استریت ژورنال به نقل از کریستوفر وری نوشت: اگر دولت روسیه بخواهد در این مسئله جدیت نشان دهد، فضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد تا پیشرفت واقعی را نشان دهند، که ما فعلاً چنین چیزی را شاهد نیستیم.

ماه گذشته یک گروه مجرم سایبری به اپراتور خط لوله ساحل شرقی آمریکا نفوذ، سامانه‌های آن را قفل و باج خواهی کردند. آن حمله سایبری که فعالیت این خط لوله را برای چند روز مختل کرد، باعث افزایش قیمت بنزین، اختلال در عرضه و کمبود سوخت در جنوب شرق آمریکا شد.

در ماه‌های اخیر سلسله حملات سایبری سازمان دهی شده شرکت‌های خصوصی و نهاد‌های حساس آمریکا را هدف قرار داده‌اند. کاخ سفید در بیشتر موارد مسکو را مسئول اصلی این حملات سایبری معرفی کرده است. آمریکا همچنین می‌گوید روسیه مسئول دخالت در انتخابات آمریکاست. ادعا‌هایی که هر بار دولت روسیه آن‌ها را رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار