به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اسماعیل مسلمی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صمت استان زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون از طریق سامانه ۱۲۴ و با گزارشهای مردمی، ۹۷ پرونده تخلف صنفی در زنجان تشکیل شده است.
او با اشاره به اینکه گزارشهای دریافتی از سامانه ۱۲۴ حاکی از افزایش استفاده مردم از روشهای نوین و انعکاس مشکلات از طریق سامانه الکترونیکی www.۱۲۴.ir است، افزود: در این مدت ۳۹۷ مورد گزارش واصل شده که از این تعداد ۳۶۲ مورد در حوزه کالایی و ۳۵ مورد خدماتی بوده است.
مسلمی تشریح کرد: ۱۷۴ مورد از گزارشها به صورت تلفنی، ۱۵۶ مورد حضوری، ۴۴ مورد کتبی و ۲۵ مورد از طریق سایت و اپلیکیشنها دریافت شده است.
او همچنین یادآور شد: در نتیجه بررسی های صورت گرفته، ۹۷ مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
او با بیان اینکه از شهروندان تقاضا میشود برای ارتقای نظارت بر بازارها و جلوگیری از بروز تخلف، هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد لازم با متخلف انجام شود، خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش در بازار هم به نفع اصناف و هم به نفع مصرفکنندگان است.
انتهای پیام/ف