چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021 اپل می‌رود؟ / احتمال معرفی سیستم عامل‌های جدید اپل

رویداد توسعه دهندگان اپل تا چند روز آینده برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که این شرکت در این کنفرانس محصولات جدید خود را رونمایی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ رویداد I / O Google تمام شد و کنفرانس Microsoft Build نیز انجام شد و این بدان معنی است که کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل که آخرین ویترین برای معرفی و نمایش نرم افزارها و سیستم عامل‌های این شرکت است در آستانه برگزاری قرار دارد. انتظار می رود که اپل در این رویداد از سیستم عامل‌های اختصاصی این شرکت و تراشه جدید خود رونمایی و بروزرسانی‌های بزرگی برای سافاری، Maps، Health و iMessage ارائه کند.


بیشتر بخوانید


جزئیات رویداد

رویداد WWDC در ۷ ژوئن برگزار خواهد شد و تیم کوک و بقیه مدیران اپل ما را از بزرگترین تغییرات iOS، iPadOS، macOS و موارد دیگر مطلع می‌کنند، این رویداد تا ۱۱ ژوئن ادامه دارد. در حالی که WWDC از نظر فنی رایگان است، اما حضور فقط برای توسعه دهندگان ثبت نام شده که هزینه ۱۰۰ دلار در سال را پرداخت کرده اند، مجاز است. این بدان معناست که حضور در بسیاری از جلسات این رویداد برای مردم عادی ممنوع است. اپل هنوز فهرست کامل جلساتی که قرار شده در این رویداد برگزار شود را منتشر نکرده است.

سیستم عامل iOS 15

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021  اپل می رود؟ / سیستم عامل های جدید معرفی می شوند؟

درباره این سیستم عامل در WWDC سال گذشته صحبت‌هایی شده بود و از قابلیت‌های این نسخه همچون پشتیبانی گسترده از ابزارک‌ها، کتابخانه برنامه جدید، برنامه کلیپ‌ها و پشتیبانی محدود از تغییر برنامه‌های پیش فرض نیز نام برده شد.

اپل شیوه کار اعلان‌ها را در iOS 15 تغییر داده است. iOS 15 می‌تواند به طور خودکار به پیام‌ها پاسخ دهد. به نظر می‌رسد تقریباً مانند یک جانشین معنوی برای پیام‌های دور از پیام‌های مسنجر AOL است. گفته می‌شود که اپل در حال آماده سازی برای نشان دادن ظاهر جدیدی برای iPhone Lock Screen است. همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه آیفون ۱۳ می‌تواند از یک نمایشگر همیشه روشن به سبک اندروید پشتیبانی کند نیز وجود دارد. این ویژگی فقط به این دلیل امکان پذیر است که اپل سال گذشته از صفحه نمایش OLED در آیفون‌ها استفاده کرد.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021  اپل می رود؟ / سیستم عامل های جدید معرفی می شوند؟

طبق گزارشات منتشر شده اپل برای iOS 15 قابلیتی را ایجاد کرده که به کاربران نشان می‌دهد کدام برنامه‌ها به طرز ماهرانه‌ای اطلاعات مربوط به آن‌ها را جمع آوری می‌کنند. ما همچنین شنیده‌ایم که اپل قصد دارد iMessage را با ویژگی‌های اجتماعی بیشتری عرضه کند تا به آن کمک کند تا با سیستم عامل‌هایی مانند واتساپ رقابت کند.

اپل قبلاً تعدادی از قابلیت‌های جالب قابل دسترسی برای iOS 15 را فاش کرده بود، از جمله ویژگی‌هایی که پس زمینه آرام را برای تلفن‌های موبایل مانند باران پخش می‌کند. این موضوع ممکن است مورد عجیب و بزرگی نباشد، اما برای بسیاری از افراد جالب و کاربردی است.

سیستم عامل iPadOS 15

از آنجا که iOS و iPadOS از مجموعه ویژگی‌های اساسی مشترک برخوردارند، می‌توانید انتظار داشته باشید که هر بهبودی که تاکنون در مورد آن صحبت کردیم در تبلت‌های اپل نیز اعمال شود. با در نظر داشتن تمام این موارد، ما انتظار داریم تغییرات بزرگی در سال جاری ایجاد شود و این بیشتر به لطف iPad Pro پرقدرت امسال است. اپل در ساخت آیپد جدید خود از تراشه M1 استفاده کرده، این همان سیلیکونی است که در MacBook Airs، MacBook Pro و iMac فعلی اپل نیز یافت می‌شود.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021  اپل می رود؟ / سیستم عامل های جدید معرفی می شوند؟

در حال حاضر، آنچه که ما در مورد تلاش‌های اپل در این قسمت شنیده ایم این است که iPadOS 15 یک صفحه اصلی اصلاح شده دریافت می‌کند که می‌توانید آن را به طور کامل با ابزارک‌ها پر کنید. نسخه iPadOS 14 فقط به شما امکان می‌دهد ابزار‌ها را در نوار کناری Today View کوچک قرار دهید. اگر پشتیبانی از ابزارک تمام صفحه باعث جهش آیفون‌ها به iPads شده، تعجب نخواهیم کرد iOS App Library نیز به iPadOS بیاید. این بدان معناست که شما سرانجام مکانی برای چسباندن همه برنامه‌های مورد نیاز خود دارید.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021  اپل می رود؟ / سیستم عامل های جدید معرفی می شوند؟

سیستم عامل macOS 12 و تراشه Apple Silicon

اپل بر این باور است که iPads نمایانگر چشم انداز این شرکت از آینده محاسبات است، اما افزایش فروش Mac در سال گذشته ثابت کرد که مردم هنوز از خرید و کار با رایانه‌های سنتی منصرف نشده اند. از آنجا که اپل هنوز با نتایج این تغییر دست و پنجه نرم می‌کند، ممکن است امسال این شرکت تغییرات چشمگیر در macOS را اعلام نکند.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021  اپل می رود؟ / سیستم عامل های جدید معرفی می شوند؟

گفته می‌شود که در این رویداد شاهد MacBook Pro جدید خواهیم بود: این مدل‌ها ۱۴ و ۱۶ اینچی هستند. می‌توان دوباره شاهد ویژگی‌های از دست رفته مانند شارژر MagSafe، کارت خوان SD و یک خروجی HDMI مناسب هم باشیم. شاید به نظر برسد که اپل در حال بازگشت به روز‌های خوب طراحی لپ تاپ است. انتظار می‌رود این مک بوک پرو‌ها از نمایشگر‌های مینی ال‌ای دی مانند نمایشگر‌های جدید iPad Pro استفاده کنند.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021  اپل می رود؟ / سیستم عامل های جدید معرفی می شوند؟

اپل هنوز چیزی در مورد تراشه‌های نسل بعدی خود چیزی را به طور رسمی اعلام نکرده، اما گزارشات منتشر شده اعلام می‌کنند که این شرکت روی پردازنده‌هایی کار می‌کند که عملکرد و قابلیت‌های تراشه‌های M1 فعلی را بسیار پشت سر می‌گذارند. این گزارشات می‌گویند که تراشه جدید ده هسته‌ای خواهد بود که هشت مورد برای کار‌های با عملکرد بالا و دو مورد برای استفاده بیشتر بدون کم شدن باتری است.

سیستم عامل watchOS 8

به روزرسانی بعدی watchOS شامل ویژگی جدیدی به نام AssistiveTouch است که به افراد امکان می‌دهد ساعت اپل خود را فقط با فشار دادن مشت‌ها و حرکت انگشتان خود کنترل کنند. این موضوع در حال حاضر به عنوان یک مفهوم عجیب است، اما نه به اندازه چگونگی استفاده ساعت از سنسور‌های حرکتی، مانیتور ضربان قلب و همچنین یادگیری ماشین برای تشخیص حرکات جزئی.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021  اپل می رود؟ / سیستم عامل های جدید معرفی می شوند؟

فناوری AssistiveTouch بخشی از تلاش اپل برای دسترسی بیشتر است و می‌تواند یک کمک بسیار بزرگ برای افرادی باشد که فقط از یک دست استفاده می‌کنند. بقیه داستان watchOS 8 به عنوان یک رمز و راز باقی مانده و اپل تاکنون چیز جدیدی را در این باره فاش نکرده است.

معرفی مرورگر Safari، برنامه Health، Maps و iMessage

اپل احتمالاً در رویداد WWDC ۲۰۲۱ به حفظ حریم خصوصی توجه خواهد کرد. در چند سال گذشته، این شرکت چندین ویژگی را برای متوقف کردن صفحات وب برای ایجاد یک پروفایل آنلاین از کاربر ارائه داده است.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC ۲۰۲۱ اپل می‌رود؟ / احتمال معرفی سیستم عامل‌های جدید اپل

برنامه Health از موضوعاتی است که شرکت اپل در رویداد‌های خود به آن توجه می‌کند. قبلا گفته شده بود که این شرکت ویژگی ردیابی جدیدی را که مربوط به مواد غذایی است را به این برنامه افزوده که آن را شبیه به برنامه‌های MyFitnessPal و FoodNoms می‌کند. علاوه بر این ممکن است اپل برای سری هفتم ساعت‌های هوشمند خود، توسعه در برنامه Fitness را ارائه کند.

اپل برای برنامه نقشه خوانی Maps هم برنامه دارد و همچنان در رقابت با برنامه نقشه خوان گوگل به سر می‌برد. قابلیت Look Around در برنامه نقشه اپل در حال گسترش است و این شرکت در کنار ارائه قابلیت‌های جدید، ویژگی‌هایی که در برنامه Maps دارد را برای مکان‌های بیشتری توسعه دهد.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC ۲۰۲۱ اپل می‌رود؟ / احتمال معرفی سیستم عامل‌های جدید اپل

اپل سال گذشته از قابلیت‌های مختصری که به iMessage وارد کرده بود را منتشر کرد، اما همچنان ویژگی‌هایی مثل ناپدید شدن پیام‌ها، پیمایش راحت‌تر کاربران در بین پیام‌ها و همگام‌سازی با iCloud وجود دارد که احتمالا اپل از این ویژگی‌ها در این رویداد رونمایی می‌کند.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار