گزارشاتی مبنی بر اینکه شرکت کره ای سامسونگ قصد دارد صفحه نمایش نسل آینده آیپدهای شرکت اپل را بسازد در رسانه ها منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سام موبایل؛ امروز اعلام شد که سامسونگ دیسپلی ساخت پنل‌های 120Hz LTPO OLED برای آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو را آغاز کرده و علاوه بر این‌ها، غول تولید کننده نمایشگر کره جنوبی همچنین می‌تواند صفحه نمایش OLED برای برخی از مدل‌های iPad که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود را تولید کند.


بیشتر بخوانید


رقابت سامسونگ و ال جی برای ساخت صفحه نمایش

طبق گزارشی از ETNews، اپل از سال آینده از صفحه نمایش LCD و Mini-LED برای برخی از مدل‌های iPad استفاده می‌کند. Samsung Display صفحه‌های OLED را برای اپل واچ، آیفون‌ها و حتی نوار لمسی MacBook’s می‌سازد. اکنون انتظار می‌رود که سامسونگ صفحه نمایش OLED را برای آیپد‌های سال آینده نیز تولید کند.

احتمال ساخت نمایشگرهای OLED برای آیپدهای نسل آینده توسط سامسونگ

گفته می‌شود این شرکت‌ها در مورد برنامه تولید و تحویل صفحه نمایش توافق کرده اند. همچنین LG نیز می‌تواند یکی از تأمین کنندگان صفحه نمایش OLED برای آیپد‌های سال آینده باشد. این شرکت در سال جاری قرار همکاری با اپل داشته و قرار است تعداد بیشتری از نمایشگر‌های OLED مورد نیاز گوشی‌های سری ۱۳ اپل را بسازد و گفته شده تولید این صفحه نمایش‌ها نسبت سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد داشت. اپل بزرگ‌ترین سازنده تبلت در جهان است و بدون شک گرفتن قرارداد ساخت صفحه نمایش برای آیپدها یک تجارت بزرگ برای Samsung Display خواهد بود.

احتمال ساخت نمایشگرهای OLED برای آیپدهای نسل آینده توسط سامسونگ

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی که به تازگی معرفی شده به جای صفحه نمایش LCD از نمایشگر مینی LED استفاده می‌کند و روشنایی، نسبت کنتراست و رنگ مشکی واقعی تری را ارائه می‌دهد. مدت‌ها قبل نیز گفته شده بود که در سال ۲۰۲۰ سهم سامسونگ از ساخت صفحه نمایش OLED برای اپل ۷۸.۳ درصد بود و اگر این رقم واقعی باشد، این میزان با حضور ال جی به ۶۵.۱ درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار