دقایقی پیش آتش سوزی بزرگی در جنوب تهران رخ داد که منشا آن پالایشگاه تهران بوده است.

به گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش  آتش سوزی عظیمی در جنوب تهران گزارش شد.

بر اساس پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از شرکت ملی پخش و پالایشگاه تهران، این آتش سوزی مربوط به پالایشگاه تهران بوده است.

شنیده ها حاکی از این است که  یکی از خطوط اضطرار گاز مایع در پالایشگاه تهران دچار آتش‌سوزی شده است.

جزئیات این آتش سوزی و علت آن در حال پیگیری است و تیم های ارزیاب به محل حادثه اعزام شده اند.

تکذیب احتمال  هرگونه خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران

خفایی سخنگوی پالایشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این حادثه تصریح کرد: هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.

او ادامه داد: حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی رخ داده و هم اکنون در حال مهار آتش سوزی هستیم.

خفایی گفت: تا کنون هیچ اطلاعی از میزان تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست.

اعزام تیم ارزیاب برای بررسی علت آتش سوزی در پالایشگاه تهران/ تکذیب احتمال هرگونه خرابکاری در حادثه

اطفای حریق پالایشگاه تهران ادامه دارد

اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: عملیات اطفای حریق پالایشگاه تهران همچنان ادامه دارد و دلیل حادثه نیز تا این لحظه مشخص نیست.

او افزود: هنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی به دست ما نرسیده است.


بیشتر بخوانید


 

شروع حادثه آتش سوزی از محوطه داخلی پالایشگاه تهران بوده است

ستاری مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: نشت نفت از خط لوله سراسری ورودی به پالایشگاه صورت نگرفته و حریق از محوطه داخلی پالایشگاه آغاز شده است.

او افزود: مشکل از خط لوله سراسری نبوده است.

باید گازوئیل داخل مخازن بسوزد تا آتش متوقف شود/حریق اطراف مخازن مهار شده است

اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: حادثه مربوط به یک مخزن ۲۰ هزار بشکه ای گازوئیل بوده و از ابتدا هیچ گونه انفجاری رخ نداده بلکه صرفاً آتش‌سوزی در همین یک مخزن صورت گرفته است.

او ادامه داد: به محض شروع حادثه، کلیه اقدامات ایمنی و ایزوله انجام گرفت و جریان ورودی نفت نیز قطع شد.

اسماعیلی گفت: خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدوم یا کشته ای نداشته و هم اکنون حریق در اطراف مخزن آتش گرفته مهار شده است.

او افزود: چون ماده موجود در این مخزن، گازوئیل است، احتمالاً باید تا زمان تمام شدن این گازوئیل صبر کرد تا آتش سوزی پایان یابد.

آتش‌سوزی مخزن پالایشگاه تهران مهار شد/ اطفای کامل آتش سوزی حداکثر تا دو ساعت آینده

حامد آرمانفر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در این خصوص تصریح کرد: ساعت ۱۹ امروز به دلیل وقوع آتش سوزی در یکی از مخازن این شرکت مربوط به ضایعات نفتی حادثه شروع شد و تمام تیم‌های آتش نشانی پالایشگاه شرکت لوله و شهرداری به کمک ما آمدند تا اجازه ندهیم که این آتش به مخازن کناری سرایت پیدا کند که موفق شدیم.

او ادامه داد: حادثه مربوط به یک مخزن ۲۰ هزار بشکه‌ای ضایعات نفتی بود که سوخت و حداکثر تا دو ساعت آینده آتش به صورت کامل خاموش‌می شود . چاره ای نداریم جز اینکه مابقی ماده موجود در مخزن بسوزد و تمام شود.

آرمانفر بیان کرد: تا این لحظه کسی آسیب ندیده و آتش سوزی ممکن است تا پاسی از شب ادامه یابد. تلاش بر این است که پالایشگاه سریعتر به مدار تولید برگردد.

او افزود: احتمال خرابکاری به هیچ عنوان وجود ندارد اگر خرابکاری بود ممکن بود که حادثه ابعاد بزرگتری پیدا کند.

این مقام مسئول گفت: مشخص شدن علت حادثه نیاز به بررسی بیشتر دارد .تنها یکی از مسیر‌های نفت نشتی داشت که ما ورودی آن به واحد‌های عملیاتی را بستیم و آتش سوزی نیز به واحد‌های عملیاتی نرسیده است.

آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران، مشکلی در سوخت رسانی ایجاد نمی‌کند

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: شایعات مطرح شده در مورد کمبود CNG بعد از آتش سوزی پالایشگاه تهران نادرست است، زیرا سوخت سی ان جی مربوط به خطوط لوله گاز است و این پالایشگاه در زمینه نفت و میعانات آن فعالیت می‌کند؛ بنابراین هیچ گونه کمبود سی‌ان‌جی نخواهیم داشت.

او افزود: در مورد بنزین و گازوئیل نیز از جهت اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، همواره مخازن ذخایر استراتژیکی را برای چنین مواقعی دارد، قطعاً مشکلی به وجود نخواهد آمد.چند ساعت اختلال در کار یک پالایشگاه، تاثیری در سوخت رسانی به مردم نخواهد داشت.

کاهی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن عدم توجه به شایعات، در جایگاه‌های عرضه سوخت تجمع نکنند.

زنگنه در محل پالایشگاه تهران بر روند اطفای حریق نظارت دارد

کسری نوری، سخنگوی وزارت نفت در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  تصریح کرد: وزیر نفت هم اکنون در محل پالایشگاه مستقر شده و در حال نظارت بر روند اطفای حریق است.

او افزود: وزیر نفت بعد از تشکیل نشست ستاد مدیریت بحران برای بررسی دلایل حادثه آتش‌سوزی، تدابیر لازم برای اطفای کامل حریق را اتخاذ کرده است.

نوری تاکید کرد: اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات حادثه توسط ستاد مدیریت بحران منتشر می‌شود.

جزئیات حریق پالایشگاه تهران از زبان وزیر نفت/ راه‌اندازی پالایشگاه از فردا آغاز خواهد شد

زنگنه، وزیر نفت در محل پالایشگاه نفت تصریح کرد: حادثه‌ای در دو مخزن پالایشگاه تهران که نقشی هم در تولیدات پالایشگاه نداشتند، اتفاق افتاد.

او افزود:  تصمیم و راهبرد متخصصین این است که مخازن اطراف را خنک کنند و صبر کنند تا هیدروکربن موجود در این مخازن تمام شود.

زنگنه تاکید کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ هیدروکربن دود زیادی تولید می‌کند.

وزیر نفت گفت: راه‌اندازی پالایشگاه انشاءالله از فردا دوباره آغاز خواهد شد. هیچ اختلالی در تولید فرآورده‌های نفتی کشور ایجاد نخواهد شد. پالایشگاه آسیبی ندیده است و به اندازه کافی هم ذخایر داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار