به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جگوار F-type ۲۰۲۱ علی رغم ظاهر و عملکرد بسیار بالا، یکی از کم ارزشترین خودروهای اسپرت است. گرچه چهره جدید و تهدیدآمیز آن ممکن است برخی را راضی نگه ندارد، اما این خودرو دو نفره هنوز هم دارای امکانات غیر قابل انکار جذابی است.
F-type که به صورت کوپه یا کانورتیبل در دسترس است، مسافران خود را با یک کابین راحت و راننده خود را با موتورهای فوق العاده شارژر شگفت زده میکند. البته یک نسخه چهار سیلندر نیز وجود دارد که هزینه آن را کاهش میدهد. صرف نظر از نیروگاه، این جگ در بهترین حالت در پیچ و خم جادههایی است که هر خودرویی از پس گذراندن آن بر نمی آید.
نوع ۲۰۲۱ F تغییر قابل توجهی دریافت میکند که شامل ظاهری جدیدتر و سایر پیشرفتهای دیگر است. لیست پیشرانه آن به جای به روزرسانی تغییر یافته است. اکنون تنها یک پیشرانه V-۶ با قدرت ۳۸۰ اسب بخار و V-۸ با قدرت ۵۷۵ اسب بخار قدرت ارائه میدهد. چهار سیلندر توربوشارژ پایه ۲۹۶ اسب بخاری به عنوان پیشرانه سطح پایین ادامه دارد.
به روزرسانیهای داخلی شامل یک پشت آمپری کاملاً دیجیتالی و سیستم اطلاعات و سرگرمی به روز شده است. بالاترین نوع SVR از نوع F دیگر متوقف شده است. جگوار لیست پیشرانه را در نوع F ۲۰۲۱ در مقایسه با سال مدل قبلی ساده کرده است. همه موتورها هنوز با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک جفت میشوند و هر دو مدل V-۶ و V-۸ دارای پیشرانه چهار چرخ استاندارد هستند تا به آنها کمک کند تا نیروی خود را در روسازی بهتر کنند.
یک چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۹۶ اسب بخار همچنان موتور پایه است و فقط با پیشرانه عقب عرضه میشود. ۳.۰ لیتری V-۶ با قدرت ۳۸۰ اسب بخار وجود دارد، در حالی که یک V-۸ با ۵.۰ لیتر سوپرشارژ در بالای زنجیره اسب بخارها قرار دارد. این مدل "R" اکنون ۵۷۵ اسب بخار و ۵۱۶ پوند فوت گشتاور تولید میکند که برابر با خروجی مدل SVR خروجی است.
نسخهای که آزمایش شده در ۳.۵ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید و یک چهارم کیلومتر را در ۱۱.۷ ثانیه با سرعت 194 کیلومتر در ساعت به پایان رساند. در کنار ترمزهای کربن و سرامیک تازه موجود، نوع F ۲۰۲۱ همچنین دارای اجزای سیستم تعلیق اصلاح شده است. پشت فرمان، به سختی میتوان به روزرسانیها پی برد، اما کوپه سواری متمدنی ارائه داد و فرمان بسیار نرمی داشت.
نوع ۲۰۲۱ F با چهار سیلندر توربو و پیشرانه عقب و همچنین V-۶ و V-۸ سوپرشارژ همراه است که هر دو با چهار چرخ متحرک سازگار هستند. نسخه چهار سیلندر کم مصرفترین گزینه است، اگرچه EPA هنوز رتبه بندی را منتشر نکرده است.
در داخل، نوع ۲۰۲۱ F طراحی راننده محور را حفظ میکند که با ترکیبی از مواد غنی برجسته شده است. دو صندلی با سبک متفاوت موجود است و میتوان آنها را با سطوح گرم و سرد خنک کرد. متأسفانه، کابین معروف و محکم کوپه و کانورتیبل و صندوق عقب کوچک کانورتیبل نیز باقی خواهند ماند.
هر نوع F ۲۰۲۱ از یک صفحه لمسی ۱۰.۰ اینچی برخوردار است که از نرم افزار سرگرمی InControl Touch Pro این شرکت پشتیبانی میکند. این سیستم به صورت استاندارد شامل محتوای پرطرفدار مانند قابلیت Apple CarPlay و Android Auto است. این خودروی اسپرت همچنین با سیستم صوتی برتر، نقطه اتصال Wi-Fi و شارژ تلفن بی سیم در دسترس است.
انتهای پیام/