اعمال محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات خرداد ماه

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام تعطیلات خرداد ماه ۱۴۰۰، محدودیت‌های کرونایی در استان اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه، خیز چهارم کرونا با ورود ویروس جهش یافته انگلیسی و مراودات اجتماعی با استان‌های همجوار در استان آغاز شد و در هفته دوم و سوم اردیبهشت ماه پیک بیماری در اوج خود قرار گرفت.

او افزود: در حال حاضر موارد ابتلا سرپایی ۶۰ درصد، موارد بستری ۳۰ درصد و میزان مرگ و میر ۱۵ تا ۲۰ درصد در استان کاهش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: در تعطیلات پیش رو از چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه تا روز دوشنبه هفدهم خرداد ماه امسال، چهارمحال و بختیاری به رنگ قرمز در نظر گرفته خواهد شد.

او گفت: در ایام تعطیلات علاوه بر اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان، هیچ گونه خدماتی به مسافران ارائه نمی‌شود.

جزایری اظهار داشت: بر اساس نظر کمیته کشوری مقابله با کرونا، دو تغییر زمانی در نوبت دوم تزریق واکسن‌ها اعمال شده است بنابراین ۱۰ تا ۱۵ روز به تاریخ نوبت دوم تزریق واکسن سینوفارم و برای دریافت واکسن اسپوتنیک از تاریخ تزریق نوبت اول تا ۹۰ روز مردم می‌توانند این واکسن را دریافت نمایند.

او تصریح کرد: تزریق واکسن در مناطق شهری توسط ۴۶ مرکز تجمعی در مناطق شهری و۸۴ مرکز در مناطق روستایی توسط مراکز خدمات جامع سلامت صورت می‌گیرد.

جزایری افزود: در تزریق واکسن نوبت اول هیچ‌گونه مشکلی در استان وجود ندارد و مردم برای دریافت واکسن، مستقیما خودشان به مراکز و پایگاه واکسیناسیون مراجعه نکنند چرا که از طریق بهورزان ومراقبین سلامت، وثبت نام در سامانه سلامت وبا استفاده از نوبت دهی هوشمند مکان و زمان دقیق تزریق واکسن به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

او اضافه کرد: مردم مناطق شهری می‌توانند برای دریافت نوبت اول تزریق واکسن، تنها از طریق سامانه هوشمند سلامت به نشانی salamat.gov.ir استفاده نمایند و در مناطق روستایی از طریق سامانه ۴۰۳۰ زمان دقیق تزریق واکسن به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

جزایری گفت: برای دریافت نوبت دوم واکسن نیاز به مراجعه به سامانه سلامت نیست و در کارت واکسیناسیون تاریخ دقیق دریافت نوبت دوم درج شده است.

او ادامه داد: چند نکته مهم که مردم باید در نظر بگیرند این است که تردد‌ها و تجمع‌ها را محدود و ممنوع کنند و در ایام تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ هیچ گونه حضور فیزیکی در ستاد‌های انتخاباتی نداشته باشند و شور حضور خود را در پای صندق‌های رای به ثبت برسانند و همچنین در ادارات و محل‌های کار خود به امر تهویه هوا توجه ویژه تری داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار