رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: نوبت اول واکسیناسیون عشایر استان از اواخر خرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در بیست و چهارمین جلسه ویدئو‌کنفرانسی با محوریت تشریح وضعیت کرونا در شهرستان‌ها و روند واکسیناسیون گرو‌های هدف بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا، اظهار داشت: موارد ابتلا به کووید‌۱۹ در استان، در مناطق شهری ۸۲.۵ درصد و در روستاها ۱۷.۵ درصد ثبت شده است.

او افزود: شاخص کشوری مرگ و میر ناشی از کرونا، ۳.۲ درصد است که این میزان در استان به ۲.۵ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: همچنین شاخص بهبود کشوری ۸۲.۶ درصد در نظر گرفته شده است که این میزان در استان به ۹۲.۵ درصد رسیده است.

او گفت: نوبت اول واکسیناسیون عشایر استان از اواخر خرداد ماه امسال آغاز می‌شود و ملاک نوبت دوم برای دریافت واکسن، وجود کارت واکسیناسیون معتبر است.

جزایری اضافه کرد: در فاز دوم واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال، ۱۰ درصد از شاخص کشوری و در واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال، ۱۵ درصد از شاخص کشوری دز حال حاضر جلوتر هستیم که نشان دهنده تلاش شبانه روز‌ی کادر بهداشت و همکاری مردم است.

او افزود: ۴۴ مرکز تجمیعی در استان، باید تلاش کنند تا مردم از سامانه سیب salamat.gov.ir جهت دریافت نوبت واکسیناسیون استفاده کنند و این فرهنگ سازی صورت بگیرید تا در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن تزریق واکسن صورت بگیرد.

جزایری ادامه داد: در هفته جاری، تزریق واکسن به گروه سنی جدید در استان نخواهیم داشت و همچنان متولدین سال ۱۳۳۰ به قبل در حال لکه‌گیری هستند.

او گفت: تا کنون هشت هزار نفر در گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال در استان علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار