معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برای دریافت نوبت دوم واکسن کرونا، ۱۰ روز به تاریخ درج شده در کارت واکسیناسیون اضافه و سپس به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با شروع واکسیناسیون در استان و فاز دوم آن که از ۷ اردیبهشت ماه امسال شروع شد، دانشگاه علوم پزشکی زیرساخت‌های لازم را جهت تزریق به موقع واکسن در استان فراهم نمود.

او افزود: در حال حاضر ۴۶ پایگاه تجمیعی با استقرار بیش از یک تیم واکسیناسیون و تعداد ۸۴ مرکز بهداشتی و درمانی در استان تزریق واکسیناسون را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: مجموعا ۱۳۰ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در استان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: پایگاه‌های تجمیعی در شهرهایی که بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند مستقر هستند.

جزایری گفت: مجموعا ۲۲۲ تیم ۳ تا ۵ نفره واکسیناسیون در استان مشغول عملیات ثبت وتزریق واکسن هستند.

او افزود: در تزریق واکسن نوبت اول هیچ‌گونه مشکلی در استان وجود ندارد و مردم برای دریافت واکسن، مستقیما خودشان به مراکز وپایگاه واکسیناسیون مراجعه نکنند چرا که از طریق بهورزان ومراقبین سلامت، مکان وزمان دقیق تزریق واکسن به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

جزایری گفت: بر اساس نظر کمیته کشوری تغییری در زمان نوبت دوم تزریق واکسن‌ها، صورت گرفته است.

او افزود: طبق تصمیم این کمیته، تزریق واکسن اسپوتنیک که در نوبت اول صورت گرفت در فاصله زمانی ۲۸ روزه تزریق نوبت دوم انجام می‌شد و الان از ۳۰ روز تافاصله زمانی ۹۰ روز تزریق واکسن انجام خواهد شد.

جزایری اضافه کرد: برای تزریق واکسن سینوفارم، ۱۰ تا ۱۵ روز فاصله زمانی در نوبت دوم تزریق این واکسن اضافه شده است.

او ادامه داد: مردم مناطق شهری می‌توانند برای دریافت نوبت اول تزریق واکسن، تنها از طریق سامانه هوشمند سلامت به نشانی salamat.gov.ir استفاده نمایند.

جزایری گفت: پس از ثبت‌نام در این سامانه تاریخ، زمان و مکان دقیق واکسیناسیون برای متقاضیان ارسال می‌شود که می‌توانند به پایگاه و مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند.

او افزود: در هفته جاری، واکسن به گروه سنی جدید تزریق نمی‌شود و همچنان متولدین ۱۳۳۰ به قبل یعنی گروه سنی ۷۰ سال به بالا در مناطق شهری و روستایی علیه بیماری کرونا واکسینه می‌شوند.

جزایری اضافه کرد: برای دریافت نوبت دوم واکسن نیاز به مراجعه به سامانه نیست و در کارت واکسیناسیون تاریخ دقیق دریافت نوبت دوم درج شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار