امام جمعه سیرجان گفت: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مدیران و روسای ادارات و نهاد‌ها، فضای درونی ادارات را انتخاباتی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان صبح امروز با حضور امام‌جمعه، فرماندار، رییس دادگستری و مدیران دستگاه‌های اجرایی سیرجان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، امام جمعه سیرجان خطاب به مدیران ادارات و نهادها، خواستار ایجاد یک فضای انتخاباتی سالم و بدون حاشیه شد و گفت: با توجه به ایام سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری، تمام مدیران و روسای ادارات و نهاد‌ها موظف هستند به منظور افزایش مشارکت شهروندان برای حضور به پای صندوق‌های رای، فضای درونی ادارات را انتخاباتی کنند تا شاهد یک رویداد تاریخی و انتخابات سرنوشت‌ساز باشیم و نقشه شوم دشمنان که تزریق ناامیدی در جامعه و کاهش حضور مردم در انتخابات را در سر دارند، نقش بر آب شود.

او با اشاره به تکریم مراجعان و توجه به روند انجام کار آن‌ها و نیز گره‌گشایی و رفع مشکلات مردم تصریح کرد: دشمنان همواره در طبل ناامیدی می‌کوبند و خیال می‌کنند به جایی می‌رسند و همانند دوره‌های گذشته قطعا شکست می‌خورند؛ همان گونه که طی هفته‌های گذشته در  انتخابات سوریه مردم  با مشارکت بالا بشار اسد را انتخاب کردند که رسوایی بزرگی برای دشمنان منطقه ایجاد شد.

حجت‌الاسلام حسینی مردم را مردم ولایی و پیرو امام زمان (عج) و دوست‌دار کشور دانست و افزود: مشارکت و حضور همه اقشار جامعه در انتخابات بسیار واجب است که باید برای این امر مهم تلاش کرد.

  ۲۳۱ شعبه اخذ رای در حوزه شهری و روستایی سیرجان 

 سهراب بهاالدینی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در این جلسه با اشاره به بحث اشتغال گفت: پارسال در کارگروه اشتغال استان ایجاد بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی تعهد داده شد؛ اما در کارگروه شهرستان بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم که باعث افتخار است. 

او افزود: امسال برای ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی کردیم که امیدواریم با همکاری تمام مدیران ادارات و نهاد‌ها، این مهم به سرانجام برسد.

سهراب بهاالدینی با تاکید بر نظارت جدی بر تنظیم بازار و رفع مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: تنظیم بازار یکی از موارد مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: اختلال در توزیع مرغ و سیمان که مشکلاتی را ایجاد کرده بود، با نظارت و همکاری نهاد‌های مربوطه ساماندهی شد و جلوی بسیاری از مشکلات را گرفتیم و به نحوه شایسته مدیریت شد.

فرماندار سیرجان در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تعامل و همکاری که میان دستگاه‌ها و نهاد‌ها وجود دارد، امیدواریم به یاری خدا بتوانیم انتخاباتی سالم و بدون حاشیه در کمال صحت، سلامت و امنیت برگزار کنیم. 

او ادامه داد: ما به عنوان مجری قانون و برگزار کننده انتخابات باید محافظ رای مردم، متعهد و پایبند به قانون باشیم و  برای افزایش مشارکت حداکثری مردم تلاش کنیم؛ همان گونه که بر اساس آمار دوره‌های قبل، میزان مشارکت در سیرجان بیش از ۷۵ درصد بود.

او با اشاره به اینکه در شهرستان سیرجان در حوزه شهری و روستایی ۲۳۱ شعبه اخذ رای انتخابات داریم ، بیان کرد:  بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۷۱ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها موظف هستنند در زمان انتخابات با تمام امکانات با فرمانداری همکاری کنند.

او ضمن قدردانی از شهردار سیرجان در خصوص ارائه گزارش عملکرد حوزه مدیریت شهری، تصریح کرد: در نشستی که روز‌های اخیر با حضور مدیران فعال روابط‌عمومی‌های ادارت شهرستان سیرجان برگزار شد، بر اطلاع‌رسانی دقیق و کامل اخبار حوزه فعالیت ادارات و نیز تبلیغات صحیح حوزه انتخابات پیش‌رو و تشویق مردم به مشارکت و حضور پای صندوق‌های رای تاکید شد.

 در این جلسه معاون برنامه ریزی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، رییس دفتر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، رییس اداره صمت و مدیر امور برق سیرجان به ارائه گزارشی از حوزه کاری مربوطه  خود پرداختند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار