رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چهارباغ گفت: برخی نانوایان این شهرستان در سال جاری بدون مجوز قانونی مرتکب گرانفروشی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سید احمد افتخاری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چهارباغ گفت: عملکرد همه واحد‌های صنفی چهار باغ زیر ذره بین ناظران و بازرسان ادارات  مربوطه قرار دارند و تشدید  برخورد با متخلفان صنفی به ویژه در روز‌های پیش روی در اولویت ویژه قرار گرفته است.  

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چهارباغ با ذکر این نکته که تعدادی از خبازان متاسفانه از انصاف که سرلوحه فعالیت‌های صنفی است فاصله گرفته اند،   افزود: طبق ضوابط و مقررات،  کم فروشی نان و فروش آرد سهمیه‌ای تخلف است و متخلفان تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

افتخاری گفت: نانوایی‌ها ضوابط و مقررات را رعایت کرده از کم فروشی و گرانفروشی پرهیز کننددر غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او افزود: سهمیه آرد هر نانوایی بایستی به صورت کامل در محل همان نانوایی تخلیه شود و برای جلوگیری از تخلفات هیچ یک از واحد‌های نانوایی اجازه ندارند بخشی از  آرد سهمیه‌ای خود را به بهانه امانت، قرض و ... به نانوایی‌های دیگر انتقال دهند.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چهارباغ گفت: همه نانوایی‌ها در سطح شهرستان  چهارباغ موظف شده اند برچسپ  قیمت نان، نام آرد  سهمیه ای، وزن چانه و تلفن شکایات  را در مکانی نصب کنند که برای مشتریان قابل رویت باشد.

افتخاری با اشاره به تشدید روند نظارت و بازرسی در اقلام اساسی به ویژه آرد و نان در سطح  چهارباغ افزود: شهروندان  در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را از طریق سامانه اعلام کنند تا متخلفان صنفی طبق مقررات تحت پیگرد قرار گیرند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
ملک‌ اباد بخش چهار باغ ساوجبلاغ من امروز کارتم خراب بود برای ۲ عدد نان ۱۰هزار تومن برای اینکه کارت نداشتم بد میگن افغانی هم وطن به خودی میزنه این نانوایی توی ظرفه ۴ماه این. نانوایی جوان ازخدمت سربازی آمد یه ماشین ۴۵ سال خرید این از کجا میاد از جیب من وشما. میادچند وقت پیشم یکی از همسایه ها گفت به یک گله دارمیگفت ما با یک کارت نمی توانیم یک تنور به شما نون بدهیم شما. با چندتا کارت مختلف کارت بیار تا ما بجایی یک تنور ۱۰تنور نان بدیم ایجوری ظرفه چهار ماه ماشین بخره