نرخ رشد بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ میلادی ۷.۷ درصد خواهد بود که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۵ است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آیفون وایرد، بعد از بررسی‌های شرکت تحقیقاتی IDC، اعلام شد که انتظار می‌رود محموله‌های تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به ۱.۳۸ میلیارد دستگاه برسد که ۷.۷ درصد بیشتر از سال قبل است. این بالاترین سطح از سال ۲۰۱۵ است. به طور خاص، رشد پایانه‌های سازگار با شبکه ارتباطی 5G قابل توجه است.

پیش بینی می‌شود این رشد در سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۸ درصد رشد داشته باشد و به ۱.۴۳ میلیارد دستگاه برسد. پیش بینی می‌شود نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳.۷ ٪ باشد. کمبود جهانی قطعات نیمه هادی در بسیاری از صنایع تأثیرگذار است، اما تأثیر آن در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار کمتر از سایر صنایع است.

رشد ۱۳۰ درصدی ترمینال‌های ارتباطات ۵G

حمل و نقل محموله‌های تلفن‌های هوشمند سازگار با ارتباطات ۵G به طور قابل توجهی افزایش یافته است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۱۳۰ درصد رشد داشته باشد. این رشد سه رقمی تقریباً در همه مناطق دنیا به جز چین دیده می‌شود.

رشد جهانی ۷.۷ درصدی ارسال محموله‌های تلفن همراه در سال ۲۰۲۱

از نظر سهم بازار تلفن‌های سازگار با ارتباطات ۵G، چین با سهمی تقریباً ۵۰ درصدی در سال ۲۰۲۱ در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن ایالات متحده با ۱۶ درصد در رتبه دوم قرار دارد، چین در سال های اخیر جهش قابل توجهی را ثبت کرده است. علاوه بر این، با توجه به تغییر به سمت پایانه‌های سازگار ارتباطات ۵G، انتظار می‌رود میانگین قیمت فروش (ASP) تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۳۷۶ دلار (حدود ۴۱۳۰۵ ین) برسد که ۹.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش را ثبت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.