وزارت خارجه قطر اعلام کرد این کشور برای کمک به بازسازی ۴۵ هزار خانه در نوار غزه برنامه ریزی کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،لولو الخاطر،  سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد دوحه در حال برنامه ریزی برای بازسازی بیش از ۴۵ هزار خانه ویران شده در نوار غزه است.

او اعلام کرد: ساز و کار کمک به نوار غزه با سازمان ملل هماهنگ شده بود و اسرائیل در سال‌های گذشته با آن مخالفت نکرده است. در مورد آخرین تصمیمات، کمیته قطری بازسازی نوار غزه، با هماهنگی فلسطینیان و شرکای بین المللی خاص که شامل سازمان ملل می‌شود، تضمین می‌کند که بودجه برای تأمین نیاز‌های فلسطینیان استفاده خواهد شد. این بودجه بیشتر برای مرمت ساختمان‌های مسکونی تخریب شده صرف می‌شود. بنا به برنامه ریزی، طی پنج تا شش ماه، ۴۵۰۰۰ ساختمان مسکونی در نوار غزه بازسازی می‌شود.

تمیم بن حمد الثانی، امیر قطر پس از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه دستور داد ۵۰۰ میلیون دلار برای بازسازی زیرساخت‌ها در نوار غزه اختصاص یابد.

جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین که پس از تجاوزگری صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن نمازگزاران در ۲۸ رمضان آغاز شد، پس از انتفاضه موشکی مقاومت و پرتاب بیش از ۴ هزار موشک به سوی مواضع نظامی، فرودگاه‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه که نشان داد برد موشک‌های مقاومت سراسر اراضی اشغالی را در بر می‌گیرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش‌بس مجبور کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار